/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
er helt stoppet + dyrlæge tjek!
Fra : pivpiv80
Vist : 574 gange
20 point
Dato : 07-03-05 12:20

Jeg har jo fortalt om Sassy der ødelagde og ikke kunne være alene. i "teorist unghund".

Det er totalt stoppet!!

Vi er begyndt at give hende et marvben med kartoffelmos fyld (frosset) hver gang vi tager afsted.
Hun får hendes pivdyr, det har hun kun når vi ikke er hjemme.
Radioen kørere.
Vi har sprøjtet de hjørner af gulvtæppet hun hev op med gå væk hund.

og nu har vi en hund der ikke har tisset inde og intet ødelagt i snart to uger!!

Hun har været alene i op til 6 timer og nu sover hun bare!!!!
Jubel og hurra, for hun var virkelig strid, men nu har vi vores gode "gamle" Sassy tilbage!!

Nu til mit spørgsmål!
på torsdag skal hun til 1 års tjek og vaccination ved dyrlægen.
Hvad tjekker de og hvad er priserne rundt om i landet (spørger af ren nysgerrighed!)??

Hilsen
Helle

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 07-03-05 12:27

De tjekker sådan set hele hunden, foderstand, pelsens udseende, øjne, ører, tænder. mund o.s.v.
Om den generelt ser sund og frisk ud.
og spørger sikkert om der har været nogen helbredsprblemer eller andet.

Og hvad det koster, ja det ved jeg så ikke helt, men en konsultation, vaccinationens pris og helbredstjek, jeg vil gætte på omkring 700,-

Og hvor er det dejligt for jer, at hunden er faldet til ro.
Der er ikke noget mere frustrerende, end når dyrene pludselig "går amok" og opfører sig sådan.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-03-05 13:53

Vores dyrlæge tager ikke noget for undersøgelsen. Han tager for en konsultation 300-350 kr (kan ikke huske hvilken af delene) og så for indsprøjtningen, som jeg mener koster 120 kr. Og så er der vist et "miljøtillæg" på 20-25 kr. (bortskaffelse af kanyler m.m.).
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-03-05 15:20

Hej, Helle..
Jeg ved ikke rigtig, hvad du mener med "et-årscheck" ??? Det er jo ikke et barn..
Silke blev vaccineret da hun var 16 uger, og derefter skulle hun da først vaccineres efter et år, altså da hun var omkring 16 måneder.

Jeg har kikket i dyrlægekvitteringerne, og såvidt jeg kan se, så betalte vi 284 kr 1. gang for helbredscheck og vaccination (16 ugers), ---incl. øjendråber og neglesaks.... Men vores dyrlæge var også extremt billig dengang. Hun er blevet lidt dyrere, men er stadig billigere end andre i omegnen (Ballerup).
2. gang (16-måneders)var regningen på 1588 kr, men det var incl. HD fotografering til ca. 1000 og fotografering af brystkassen efter hjerteorm ca 15o kr. Og gebyr til DKK på 160 kr. --Så bliver der ikke så meget tilbage til vaccinationen.
3. gang lød regningen på 469 kr, men det var incl. øredråber til over 100 kr.

Så det kommer lidt an på, hvad I har/finder af problemer.

Kommentar
Fra : pivpiv80

Dato : 08-03-05 08:50

Hej Birgitta
Vi fik at vide at hun skulle vaccineres når hun blev 1 år, så det er derfor jeg kaldte det 1 års tjek*S*

Men det er den vaccine de skal have omrking et år og jeg kan så høre at det svinger lidt efter hvornår og hvilken dyrlæge.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-05 15:17

Hvad med jer andre, har I også fået hunde vaccineret, når de kun var 1 år?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-03-05 16:13

Vores bliver vaccineret en gang om året. Men hun blev det ikke, da hun var et år. Hun fik "de regelmenterede" sprøjter som lille, og et år efter det, fik hun den næste. Hunde, der ikke kommer i nærheden af katte (hvordan kan man være sikker på det), behøver ikke blive vaccineret hvert år, men hver andet eller tredie, siger de oppe hos dyrlægen.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : pivpiv80

Dato : 08-03-05 17:21

sassy fik da hun var 12 og 16 uger.
Hun går sammen med både vores og fremmede katte, så det bliver nu nok hvert år...
har de 16 ugers forskel på vaccinationerne så meget at sige?? Bare hun så får den næste når hun er 2 år og 3 år og så videre??

Hilsen
Helle

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-05 18:13

NÅ?? Den med katte har jeg ikke hørt før.. Hvad drejer det sig om???

Næ, de 16 uger har da måske ikke så meget at sige, hvis dyrlægen ellers er rimelig i priser osv. Men hvis der er kommet "invitation" til vaccination 3-4 mdr. for tidligt, og det er noget, der gentager sig hver år, så ville jeg nok finde en anden dyrlæge.
Hvis der ikke er kommet invitation, så prøv at kikke på den sidste vaccinations-attest. Der står der tit, hvornår hunden skal vaccineres næste gang.

Jeg havde da overvejet at nøjes med vaccination hvert andet år... Men jeg må da lige høre nærmere om det der med katte... Hvad er det man risikerer at rende ind i fra dem af?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-03-05 18:18

Kan ikke rigtig huske, hvad det var. Det var vist noget med, at der var noget i kattenes afføring, som kan være farligt for hunde. Så hvis en hund havde kontakt med en kat, skulle hunden vaccineres en gang om året.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-05 18:21

Uups, Silke VÆLTER sig nærmest i katteafføring!! Jeg må vist hellere fortsætte med de årlige vaccinationer...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-03-05 18:30

Ja, jeg bestemte mig også til at Nanna skulle have hvert år. Desuden skulle kattene vaccineres hvert år, og så gør det jo nærmest ingen forskel, at Nanna er med. Hun elsker simpelthen dyrlægen - i hvert fald når vi kommer derop.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : pivpiv80

Dato : 09-03-05 09:29

Nu har jeg snakket med dyrlægen, der var sket en fejl*S*
Hun skal først vaccineres til maj, samme tid som hun fik sin 12 ugers vaccination!

Så vi har bare været for tidligt ude*S*

Helle

Godkendelse af svar
Fra : pivpiv80

Dato : 09-03-05 09:30

Tak for svaret dova.
Ja også til alle jer andre!

Helle