/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
køb af deltidslandbrug
Fra : lexion
Vist : 747 gange
200 point
Dato : 06-03-05 20:20

Hallo der
Står for at skulle overtage slægtsgården som er et deltidslandbrug på ca 60 ha.
Nu vil jeg så høre om der er gode fif og fiduser dertil,det skal siges jeg er ikke landbrugsuddannet,men mener ikke det er et problem når det er en familiehandel,er det ikke rigtigt ?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 06-03-05 20:52

Nej, det er ikke et problem med uddannelse når det er generationsskifte/familiehandel

http://www.landbrugsavisen.dk/siab.asp?o_id=47205
Rul ned til afsnittet Arv og familiehandel

Med hensyn til prisen, er der nogen regler ved salg til livsarvinger.
Prisen skal som minimum være den seneste offentlige vurdering minus 15 %

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-03-05 20:54

Skynder mig at fotælle dig...kender intet til landbrug.
Men fandt denne side, som måske kan være dig til stor hjælp.

http://www.nola.dk/deltidslandbrug/
Citat
Over 30 ha:

Selv drive ejendommen, d.v.s., at ejendommen drives for ejerens regning og risiko. Dette er ikke opfyldt ved bortforpagtning. Som minimum skal ejendommen drives for ejerens regning og risiko ved en pasningsaftale, der har reelt indhold.

Opfylde kravene til en jordbrugsuddannelse (uddannelseskravet er ikke gældende ved familiehandler).

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : lexion

Dato : 11-03-05 21:07

Tak for svaret dova.