/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Spil windows spil på linux
Fra : Andrewz
Vist : 413 gange
23 point
Dato : 06-03-05 13:57

Hvordan kan jeg spille et windows spil på linux . helst gratis ?

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 06-03-05 14:38

på tv2.dk

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 06-03-05 18:38

Hej Andrewz

Hvilket spil tænker du på? Hvis du tænker på spil som i forvejen er gratis, kan du bruge en emulator der hedder Wine, eller som onkelkeld indikere kan du altid bruge online spil.

Men mange nye spil har idag en Linux installer med sig så det ikke er nødvendigt at bruge en emulator når man skal køre de spil.

Nu ved jeg tilfældigvis at du bruger Red Hat og den har jeg ikke selv brugt og er derfor ikke ret god til den, men jeg vil altid prøve at gøre mit bedste for at svare dig bedst muligt.

med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 06-03-05 19:23

Hej CiberAmigo

Jeg har opdateret mit linux til fedora 3 nu .
men de slags spil jeg tænkte på det er sådan nogle købe spil . som f.eks black & white , ?

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 06-03-05 21:53

Hej Andrewz

Købespil bliver aldrig gratis, de er jo ejet af de firmaer som fremstiller dem.
Det er godt nok ikke spil jeg går mest op i når vi taler Linux, men der findes nogle gode sider der ude (nettet) om spil på Linux, her er en af dem, oven i købet med en masse how-to:
http://www.linux-gamers.net/modules/wfsection/topten.php?counter=1

med venlig hilsen
CiberAmigo