/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cpi popcorn hellp med
Fra : Fuckfisse
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 06-03-05 01:08

hejsa derude!! tænker på at investere i en ny koblings fjeder... men hvor "tung" skal den være når det er en standard variomatic der sidder i? 4 grams ruller vel at mærke...

hvad er standard på fjederen?

tænker osse på en ny variomatic... men er der nogen der har et par nemme tips til at få den til at køre lidt hurtigere o få et bedre trak uden at jeg ska bruge vildt mange penge på det?

mvh Daniel FoG

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 01:33

Ny koblingsfjeder og vario er noget man skal tænke på at ændre, når man nærmer sig de 80km/t med tunsæt.
De ændrer ikke topfarten, kun på nogle knallerter og ikke ret meget.
Så det første man skal gøre er at fjerne begrænsningerne, begrænserringe i vario, og begrænsning i udstødning.
Hvis man vil nøjes med det, skal dysen også være størrer, for at give mere trækkraft.
Derefter kommer cylinder med stempel og karburator, selvfølgelig dyse i karburatoren igen ændres for at finde den nye optimale blanding.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 06-03-05 11:47

tak palle.. men ville en "tungere" koblings fjeder ikke gi hurtigere "respons" på gasindtaget?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 16:37

Næ, du ricikerer at den ikke vil komme op i topfart, men hvis du vil have lidt mere riv fra stående start, skal du gå ned i rullevægt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 06-03-05 20:06

oki. hvad så hvis jeg sætter POLINI speedcontrol på? ville det være bedre end bare at gå ned i rulle-vægt på den originale vario?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 22:21

Ja, lidt bedre, men du skal stadig ned i vægt, hvis du vil kunne accelerere hurtigt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 07-03-05 16:07

mange tak,.. et sidste spørgsmål:D hvad er best, POLINI evo. eller POLINI speed control?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-05 17:22

evo er et størrer sæt med 2 remskivehalvdele, for at kunne vælge hvor man vil have den største acceleration, helt i bunden eller lidt længere oppe. De 2 remskivehalvdele har nemlig forskellig vinkel, og dermed glider remmen hurtigt eller mindre hurtigt op (Gearer nemt eller ikke nemt op)
Men ellers sælges tit den samme vare under begge betegenelser, men det er klart at det store sæt (Evo) er dyrere da der følger flere dele med.
Men ellers tror jeg såmænd ikke du mærker den store forskel, andet end der kan leges lidt mere med Evo.
Et andet godt sæt er Malossi Multivar.
http://www.scooter-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=8754&ItemStart=&Level=
http://www.tunescoot.de/variomatik/variomatik.htm
http://uk.polini.www.portal.tradenet.it/pages_195.html
Men som sagt før, den får jo ikke flere HK af hverken fjedre eller anden vario, men kan ændre accelerationsevne fra feks. stående start, eller lidt højere oppe i fart.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 07-03-05 20:44

tak palle... du har ik os et link til hvor man købe POLINI Evo? kan ikke finde det på det ene link jeg har. det skal helst være fra en dansk side... tak

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 07-03-05 20:46

palle inde på www.scooter-shoppen.dk har de er variomatic der ligner Evoèn lidt.
vil du kigge på den og fortælle mig hvad forskellen er bortset fra prisen? det er den første hvor der står: Top Racing variator M/3 sæt ruller
En variator fra Top Racing giver et meget mere jævnt optræk end en standard variomatic.

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 07-03-05 22:00

hvad er best? polini eller hebo? altså med variotar. feks. polini speed control og Hebo Variator New Generation?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-05 22:18

Det ser udemærket ud, de ligner hinanden til forveksling, men det er helt sikkert ikke fra Polini til den pris, og nok knap så slidstærk.
http://www.stc-tuning.dk/ har også interessante varioer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 08-03-05 14:20

oki. men ud over holdbarheden eller hvad man skal kalde det er der så den store forskel?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-05 15:18

Der er såmænd ikke den store forskel, men mange sværger til Polini eller Malossi Multivar, måske fordi deres forarbejdning og støbning er meget fint udført, og efterbehandlet, ligesom de har gjort meget ud af at holde vægten nede. Det er jo ikke ligegyldig om man skal accelerere 1 kg eller 2 kg op i 15.000 omdrejninger.
Ligeledes har de brugt lette og stærke materialer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 08-03-05 15:23

oki. jamen såå falder valget nok på POLINI speed control. men ved du om man kan købe en løs bagplade til den? såå man kan skifte ligesom man kan på evoèn?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-03-05 15:25

Nej det tror jeg ikke, så skal du ind på hollandske eller tyske scootersider for at finde en.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 08-03-05 23:02

ok. hvad er bedst? polini eller hebo? POLINI speed control eller HEBO new generation?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 09-03-05 23:27

Polini er bedst.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Fuckfisse

Dato : 09-03-05 23:30

Tak for svaret pallebhansen.