/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
12mm mindre gasspjæld?
Fra : Fuckfisse
Vist : 983 gange
50 point
Dato : 05-03-05 17:33

hejsa!!! hvor i henne kan jeg købe et "12mm mindre gasspjæld" til min CPI popcorn fra 04??

mvh. Daniel FoG

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 05-03-05 21:43

hvad med at stille alle disse spørgmål på www.scootergalleri.dk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 00:17

Du kan købe både løse gasspjæld eller en hel karburator her:
http://www.thansen.dk/products.asp?c=420880959&n=521218833#xy
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 06-03-05 00:52

har kigget på dit link palle:P men er 2tal dum på område:$ såå ka du ik lave et "direkte" link til det gasspjæld der er 12mm mindre?`
på forhånd tak.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-03-05 01:17

Popcorn laves i 3 modeller: SL eller ECO eller Euro 2, hvilken type du har kan læses på stelnummeret, hvis man har en tabel.
En sådan tabel findes i THansens katalog, som du kan afhente, eller få tilsendt gratis.
Der er også næsten alle reservedele i.
Det kan godt passe at en popcorn kører med en 12mm karburator, dvs. at hullet igennem karburatoren er 12mm i diameter.
Det er jo meget passende til en lovlig cylinder, da der kan passere tilstrækkelig med luft igennem den.
Hvis man sætter størrer cylinder på(Ulovlig racercylinder), så skal den bruge mere luft, og man er nødt til at udskifte sin karburator til en 16-20-22-24-26mm karburator (Afhængig af hvor stort tun (Cylinder karburator udstødning) man sætter på, da de skal have mere luft og benzin.
Så derfor er dit spørgsmål noget vrøvl, da du jo ikke skal sætte 12mm mindre på.
Men hvis dit gasspjæld til din 12mm karburator er i stykker, og det ikke dækkes af garantien, ja så skal du købe et gasspjæld til din 12mm karburator:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=420893902&n=1388897450&pn=1388899624
Gasspjældet er det der trækkes op (Indeni karburatoren)af gashåndtaget/gaskabelet, så der bliver fuld åbning igennem karburatoren.
VH Palle Hansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=420893902&n=1388897450&pn=1388899624

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 06-03-05 11:44

hvad ved jeg:D læste det i et tip... at hvis man satte et "12MM mindre gasspjæld på så skulle den rende hurtigere:$ men d kan jeg så høre at det er forkert... undskyld hvis ejg nu spørger dumt igen:) ville det gi en forskel hvis jeg satte et ´gasspjæld fra en 45 knallert på min 3o knallert?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 06-03-05 16:40

Næ, højst sandsynlig er det nøjagtig samme karburator, og dermed samme spjæld.
Hvis det mod min forventning, skulle være forskellige karburatorer, så passer spjældene ikke sammen.
Så det kan ikke lade sig gøre (Ellers ville alle da gøre det)
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Fuckfisse

Dato : 06-03-05 20:04

Tak for svaret palle!"!! mvh. Daniel FoG