/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tilslutning af 12V horn til 230 V
Fra : Bamse82
Vist : 1603 gange
100 point
Dato : 06-09-02 15:25

ER her nogen der har erfaring med tilsluningen af et 12V DC kompressorhorn til 230V AC??? Vil i måske dele de erfaringer med mig??

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 06-09-02 15:35

JA brug en kraftig strømforsyning

12 volt 2 ampere ud

--------| |--------@kontakt @------- +
220v | strømforsyning horn>>>>>>
--------| |---------------------------- _

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 06-09-02 15:50
Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 06-09-02 14:30

Tjaaahhh.. en 12v strømforsyning vil nok være god i denne forbindelse.
Er det ikke ALT for teknisk, dit horn, kan et gammelt ladeapperat sikkert
bruges.

Mvh
Morten
(som hermed fraskriver sig ethvert ansvar i forbindelse med død,
lemlæstelse, og anden ødelæggelse, hvis mit råd følges..)

"Bamse82" <Bamse82.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:SU1e9.59122$ww6.4069201@news010.worldonline.dk...
> ER her nogen der har erfaring med tilsluningen af et 12V DC
> kompressorhorn til 230V AC??? Vil i måske dele de erfaringer med mig??
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 14:36

Hej!

Morten wrote:
>
> (som hermed fraskriver sig ethvert ansvar i forbindelse med død,
> lemlæstelse, og anden ødelæggelse, hvis mit råd følges..)

Gælder osse for mig når jeg skriver:

Slut du det bare til 220V direkte, det er bygget til det! <g>

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Bachelor chow - Now with flavor!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 14:39

> Slut du det bare til 220V direkte, det er bygget til det! <g>

Ja ja, den er god nok. Bare i stikkontakten med skidtet...

--
Lars
- Cuore Sportivo

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 15:02

Vil i måske dele de erfaringer med mig??

Jep ! Det sprang i luften

Med venlig hilsen
Teddy Abildtrup

Kommentar
Fra : thunderbox

Dato : 06-09-02 16:47

| | / ,' ,-' _,-'
| .' / ,' ,-' _,-'
| | / ,' ,-' _,-' __..--""
| .' / ,' ,-' _,-' __..--""
| | / ,' ,-' ,-' __..--"" _______________ BOOOM

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 15:39

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D78AF38.678CD74F@tdcadsl.dk...
> Hej!
>
> Morten wrote:
> >
> > (som hermed fraskriver sig ethvert ansvar i forbindelse med død,
> > lemlæstelse, og anden ødelæggelse, hvis mit råd følges..)
>
> Gælder osse for mig når jeg skriver:
>
> Slut du det bare til 220V direkte, det er bygget til det! <g>
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> Bachelor chow - Now with flavor!

Sikke noget sludder..Et kompressorhorn bruger mindst 1 Amp. ved 12 Volt,
svarende til en modstand på 12 Ohm. Sætter man 230 Volt over 12 Ohm, vil der
gå en strøm på ca. 19 Amp., svarende til en effekt på 4.4 KW. Hornet vil
sikkert give et højt brag !!!
mvh
BGJ

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 16:24

"BGJ" <altech@tdcadsl.dk> du skrev:
>
> > >
> > > (som hermed fraskriver sig ethvert ansvar i forbindelse med død,
> > > lemlæstelse, og anden ødelæggelse, hvis mit råd følges..)
> >
> > Gælder osse for mig når jeg skriver:
> >
> > Slut du det bare til 220V direkte, det er bygget til det! <g>
> >
> > --
> > Mvh, Kim Voss Schrader
> >
> > Bachelor chow - Now with flavor!
>
> Sikke noget sludder..Et kompressorhorn bruger mindst 1 Amp. ved 12 Volt,
> svarende til en modstand på 12 Ohm. Sætter man 230 Volt over 12 Ohm, vil der
> gå en strøm på ca. 19 Amp., svarende til en effekt på 4.4 KW. Hornet vil
> sikkert give et højt brag !!!

Naarj - tror du virkelig

/Jakob

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 16:28

Hej!

Jakob Jeppesen wrote:
>
> Naarj - tror du virkelig

Hmmmmmmmm, jeg må vist hellere lære Ohms lov <g>

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Bachelor chow - Now with flavor!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 16:29

"> ER her nogen der har erfaring med tilsluningen af et 12V DC
> kompressorhorn til 230V AC??? Vil i måske dele de erfaringer med mig??

Det lyder bare som en sirene, da kompressoren vil køre op og ned i
hastighed. Grundet de 230V vekselspænding, den får at leve af istedet for 12
V jævnspænding. Tilslutter du samtidig et blinkrelæ, får du den
eftertragtede ambulancelyd.

/Mark.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 15:42

"l a r s" <laf_REMOVE_@_THIS_bsd.dk> skrev i en meddelelse

> > Slut du det bare til 220V direkte, det er bygget til det! <g>
>
> Ja ja, den er god nok. Bare i stikkontakten med skidtet...
>
Go for it !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 16:38

Mark Sandberg wrote:

>
> Det lyder bare som en sirene, da kompressoren vil køre op og ned i
> hastighed. Grundet de 230V vekselspænding, den får at leve af istedet
> for 12 V jævnspænding. Tilslutter du samtidig et blinkrelæ, får du den
> eftertragtede ambulancelyd.
>
> /Mark.

mega lol
--
/søren m

kørende rundt i en nyere Toyota carina II cannes
fed riskoger

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 14:24

Bamse82 <Bamse82.news@kandu.dk> skrev i en
news:SU1e9.59122$ww6.4069201@news010.worldonline.dk...
> ER her nogen der har erfaring med tilsluningen af et 12V DC
> kompressorhorn til 230V AC??? Vil i måske dele de erfaringer med mig??

Det vil vi da godt: du tænder først!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 21:25

hehe

--
Mvh
Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-09-02 22:39

***LOL***

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:3d78c9c9$0$5625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "> ER her nogen der har erfaring med tilsluningen af et 12V DC
> > kompressorhorn til 230V AC??? Vil i måske dele de erfaringer med mig??
>
> Det lyder bare som en sirene, da kompressoren vil køre op og ned i
> hastighed. Grundet de 230V vekselspænding, den får at leve af istedet for
> V jævnspænding. Tilslutter du samtidig et blinkrelæ, får du den
> eftertragtede ambulancelyd.
>
> /Mark.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-02 06:14

"Bamse82" <Bamse82.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> ER her nogen der har erfaring med tilsluningen af et 12V DC
> kompressorhorn til 230V AC???

> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Det kandu godt , og det vil sikkert lyde godt et kort øjeblik. Prøv m. en
b.lader, men tvivler på at du kan finde en som levere startstrøm nok.

Godkendelse af svar
Fra : Bamse82

Dato : 08-09-02 18:12

Tak for svaret! Det skal dog siges at jeg selv har fundet frem til en løsning, da et sådant kompressor-horn trækker mange ampere 5-10 A, ved 12 V... Jeg har skaffet en 230 V- 12 V trafo der levere 10 A. og sat en enretter derefter... Så har jeg monteret hornet.. jeg har dog sat en kondensator parallelt over 12 V DC signalet således der forekommer en større startstrøm!