/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tagbøjler til Seat Cordoba Vario st. car
Fra : alexteddy
Vist : 1590 gange
200 point
Dato : 05-03-05 09:47

Hvordan får jeg afmonteret de "holdere" der griber fat i de tværgående bøjler og som kan glide frem og tilbage på de langsgående skinner??? Lige for at præcisere, så drejer det sig om de tagbøjler som Seat Cordoba Vario st. car årgang '99 model 2000 er født med fra fabrikken (de langsgående skinner kan/skal IKKE afmonteres). De tværgående bøjler er let afmonteret med en umbracco, men de "holdere" hvori de sidder er straks noget andet! Hjælp!!?? Hvad gør jeg? Min mekaniker kan ikke hjælpe mig!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 05-03-05 10:00

Spørgsmålet er allerede kørende:
http://www.kandu.dk/dk/spg/26040
Som jeg har skrevet i det andet indlæg, tror jeg de langgående tagbøjler skal afmonteres og "holderne" der glider i skinnen, skal "skydes" ud!
Derefter kan du montere de langsgående igen!
Hvis tagbøjlerne ikke har monteringsbeslag eller skruer, der er synlige/dækket af en plade eller prop, er de desværre nok monteret nedefra!
Det er jo nok et større indgreb, med afmontering af himlen inde i bilen!
Mit forslag er, at finde en autoophugger, der har et smadret eksemplar stående, du kan eksperimentere på

Gert

Kommentar
Fra : alexteddy

Dato : 05-03-05 11:04

Jeg kan bare ikke acceptere at det skulle være nødvendigt at afmontere de langsgående skinner. Jeg kan umuligt forestille mig at man har været så "upraktisk" i udviklingen/fremstillingen. Jeg har også læst i manualen, at der skulle eksistere et specielt stykke værktøj til afmontering af tagbøjlerne. Så jeg har en formodning om at det skulle kunne lade sig gøre uden det større indgreb. Er der nogen derude der har hørt lignende, så må I meget gerne give lyd fra jer.!!

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-05 12:47

Hejsa
Jeg vil foreslå, at du låner Haynes manualen på biblioteket (inden du beslutter dig for at indkøbe manualen)
http://www.haynes.com/

Godkendelse af svar
Fra : alexteddy

Dato : 02-06-06 09:40

Tak for svaret CLAN.

Har selv løst problemet. SEAT har berkræftet at det er muligt at køre i autovask med dem på!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-06-06 11:02

Så må vi jo håbe de har ret
Takker for points... og go' weekend
Søren