/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cpi Popcorn hjælp:D
Fra : Fuckfisse
Vist : 384 gange
100 point
Dato : 04-03-05 19:59

hejsa derude! er kommet på vor herres mark:P
min popcorn fra 04 som ellers rendte en 75-80 stykker( utroligt nok ik?) er pludselig gået ned til omkring de 55 stykker:( hammer øv!
men tror jeg har fundet ud af hvorfor....:P min udstødning er utæt:$

men men meeen;) mine skjolde er blevet noget kedelige at se på i den originale blå farve.. såå tænkte på at male dem om.. men at få en maler til at male dem er hammer dyrt, såå tænkte på om Jeg selv kunne male dem så de så godt ud? næsten som fra en maler... heh....
nogle tricks?

mvh. Daniel FoG

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 04-03-05 21:49

Alene dit brugernavn gør at jeg ikke gider koncentrere mig om dit spørgsmål!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 04-03-05 23:11

http://www.kandu.dk/dk/spg/57337

Du får malingen i spraydåser for plastikdele ved www.thansen.dk
Og hvis ridserne er dybe, har han også spartelmasse, som man også bruger til biler.
Metaldele skal have fjernet alt rust, feks. med fint sandpapir, derefter grundes med metalgrunder, og en færdig maling, enten som spray eller pensel. Det har thansen også, ellers farvehandleren, som selvfølgelig også har maling til skjoldene.
Husk at hvis metallet er af aluminium som motorblokke altid er, så vil det blive pænere at polerer med et fint slibemiddel.
VH Palle Hansen

Jo det er meget billigere selv, men hvis du er ligeglad med farven, vil autolakeren jo godt gøre det billigt, når han alligevel har en ret i sprøjten.
Røret kaldes forrøret og bliver så varmt at det skal have en sort varmefast specialmaling, mener også thansen har den.
Men det er ikke sikker at grundmalingen lige kan fåes, og så skal røret bare slibes, og males med den varmefaste, men det holder ikke længere end at rusten kommer igen hurtigt indefra, se bare på en ny udstødning, de er tit rustne ret hurtigt. Hvis du giver rustfjerner, vil malingen ikke hænge fast, så det er enten rustfjerner eller maling.
Hvis det er bagaffjerrederingsfjederen du mener, så er det et stort arbejde at slibe den for rust, du skal slibe helt ned, hvor der er rust, og bare ridse de steder hvor der er maling tilbage. Metalgrunderen skal kun bruges på det bare jern, og helst ikke for meget på de overflader der ikke er rustne.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Fuckfisse

Dato : 05-03-05 15:57

Tak for svaret pallebhansen.