/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Dune til Sega Cd emulator
Fra : SlowPols
Vist : 294 gange
50 point
Dato : 03-03-05 22:24

Hejsa! Jeg har en sega cd emulator som jeg downloadede fordi at jeg gerne ville spille det gamle dune spil på den. Men når jeg går ind i emulatoren og prøver at køre dune dukker der et vindue op hvor der står: Your BIOS files aren't correctly configured, do it with 'Option -> Directories/Files...' menu.
Har jeg downloadet den forkerte emulator eller hvad? Vær rar at hjælpe mig jeg vil så gerne spille dune igen!

Niels

PS: By the way... Emulatoren hedder Gens - Idle og jeg har også prøvet med Ages, men der skete det samme.

Kommentar
Fra : Rotator

Dato : 26-03-05 07:29

Hey Niels...

Til at starte med:
GENS er en MEGADRIVE emulator. Den KAN bruges til at spille SegaCD spil, men dette kræver at du downloader en original SegaCD bios-fil. Denne bios er praktisk talt en kopi af "styresystemet" i SegaCD hardwaren og følger IKKE med til GENS (eller andre emulatorer) da denne bios er Sega's ejendom.
Bios'en eksisterer i mange forskellige udgaver bl.a. Japanske, Europæiske og Amerikanske versioner.
Det kan (som du nok kan regne ud) lade sig gøre at finde denne bios-fil rundt omkring på nettet, kræver blot lidt snilde.
Du skal dog vide at det langt fra er alle SegaCD spil der er emuleret specielt god og ofte må man tage til takke med lave framerates, dårlig lyd mm.

Hvis du finder bios'en, så lægger du den bare i det bibliotek hvor du har GENS liggende og fortæller GENS hvilken fil det er, gennem 'Option -> Directories/Files...'...

Held og lykke.