/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sonic vil ikke starte - og så alligevel!~
Fra : bumsbabs
Vist : 598 gange
200 point
Dato : 03-03-05 18:30

Hej Kandu.
Jeg og en kammerat har på det seneste gået og rodet med en sonic der skulle tunes og styles, og nu lakker projektet mod enden. Det eneste problem er bare at nu vil den ikke starte! Vi synes selv vi har prøvet alt, der er en stor flot blå gnist, masser af kompresion og den får benzin. Man kan stå og sparke i kickstarteren i lang tid uden der sker noget, og så pludselig tænder den 5-10 gange og går ud igen. Sådan bliver den ved med at gøre uanset hvad vi gør med karburatoren (stiller på både luft og tomgangsskrue).
Den har været ude at rulle før, men der var dysen lidt for stor, så vi prøvede at sætte en 4 nummer mindre dyse i, og det er efter dyseskiftet at problemet er opstået. Vi har så følgende haft hele karburatoren skilt HELT ad og søgt efter fejlen (og den blev gjort 110% ren ved samme lejlighed), men vi har intet kunnet finde.
Hvis det er til nogen hjælp kan opsætningen ses her: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28273
dysen der er i pt er en 92 og den har både kunnet starte med 96 og 100.
Hvad i alverden kan være galt???
Mvh, og på forhånd tak! Steffen

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 03-03-05 19:31

Har i vendt stempelet rigtigt?
Luftskruen skal være de 1 1/2 omg ude: http://www.kandu.dk/dk/tip/8692
Husk at sætte de rigtige slanger til benzinhanen, den tykkeste (den med benzintilførselsslangen) føres til svømmeren lige over karburatoren.
Den anden er jo vaccumslangen der skal åbne for benzinhanen.
Husk også olieslangen.
Se efter at den ikke er druknet, og luft den evnt. ud med gashåndtaget i bund og stoppet benzintilførsel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bumsbabs

Dato : 03-03-05 20:04

Ja stemplet er vendt rigtigt - med pilen mod udstødningskanalen. Den har såmænd også været ude at trille ca 100 km, men det var med en dyse 96, men da det var tilkørsel kunne vi ikke sparke til den for at se ordentligt om dysen passede. Det er først efter dyseskiftet til 92 at den begyndte at opføre sig mærkeligt.
Slangerne skulle meget gerne sidde rigtigt, de er hvertfald ikke blevet byttet rundt siden den var ude at køre
Den står hos min kammerat, så tager lige ned til ham i morgen, og så må vi jo prøve med det udluftning, og indstilling af luftskrue og se om det hjælper...
Mvh Steffen

Kommentar
Fra : Finseth

Dato : 03-03-05 22:49

Jeg havde et lignende problem - løste det med større dysse, prøv evt. at sætte en klud om luftfilteret for at nedsætte lufttilførslen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-03-05 15:25

Nu skal du også tænke på, at en cylinder normalt skal efterspændes på topboltene efter den har været varmet op nogle gange, da bundpakningen ellers kan blive utæt.
Hvis i mener at dyse 96 var for stor, så skulle i kunne høre at den 4-taktede.
Men en anden mulighed er jo at i skulle have kommet til at bøje svømmerophænget så benzinstanden står forkert.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bumsbabs

Dato : 15-03-05 23:17

Tak for svaret pallebhansen.