/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med ny 512 Mb SD-Ram Blok
Fra : Hallob
Vist : 478 gange
113 point
Dato : 02-03-05 17:58

Hey kan ikke få det til at virke når jeg har sat den i starter computeren godt nok som den plejer men når der er gået lidt inden den er kommet ind i XP fryser den..! Nogen der ved hvad der er galt..?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 02-03-05 18:22

har du kun en blok i ?
hvis du har 2 blokke er de så ens ?

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-03-05 18:35

I min computer er der plads til 2 blokke før jeg fik den nye her havde jeg 2 i på 128 hver..!

Så pillede jeg så den ene ud (den som jag selv har sat i) og udskiftede den med den nye og nogen gange vil den slet ikke starte det lyder godt nok som om at den starter men der kommer ikke noget på skærmen..!

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 02-03-05 18:48

har du prøvet at flytte om op den så den der er højst sidder i den første

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-03-05 18:54

Jeps.. Det er når de sidder sådan at den godt vil starte ordenligt men fryser når der er gået lidt..!

Kommentar
Fra : katfm

Dato : 02-03-05 20:00

har du prøvet at opdater din bios?

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 02-03-05 20:08

Hvordan gør man det..?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-03-05 13:36

Hej Hallob.

Du kan downloade Everest Home Edition fra denne side, den kan du bruge til at få en masse oplysninger om din PC, bl.a. hvad det er for et bundkort du har, hvad din bios understøtter osv.

http://www.lavalys.com/

med hensyn til at opdatere bios, så får du lige et par link her:

http://www.wimsbios.com/

http://www.unicore.com/

noget helt andet det er, at det slet ikke er sikkert dit bundkort understøtter hele 512 MB ram i een blok, det kunne sikkert køre uden problemer, hvis du havde 2 x 256 MB i stedet for, men prøv at læse lidt om hvordan du opdaterer din bios, det kan jo være et forsøg værd
Mange lidt ældre PC´er kan ikke køre med 512 MB i een blok, desværre

held og lykke med det
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 03-03-05 13:53

Hey.. Jeg har lavalys på min com kan den fortælle om den kan kører 1 blok a 512 Mb hvis ja hvor så.?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-03-05 15:03

hvilken motherboard??

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 03-03-05 15:54

har lige puttet 512 mb ram i kammerats pc som kun kunne klare pc 2700, men vi forsøgte med pc 3200 den kunne godt starte op på dem.. men var meget ustabil.. og crashede.
men forhandleren var venlig hele vejen igennem og vi fik lov at bytte hele 4 gange.
3 gange med pc 3200 og tilsidst gav vi op og puttede pc 2700 i og de virkede fint...

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 04-03-05 14:43

Hey har lige prøvet at køre den der Bios noget og det så sådan ud..!

http://www.upitfree.dk/upload/files/Bios.JPG