/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Not another S/H TV-out problem!?!
Fra : SantaB
Vist : 441 gange
500 point
Dato : 01-03-05 15:13

Well, jo.
Jeg har lige købt en Aspire bærbar hos TDC for 6000kr. Den har et S3 Graphics UniChrome™ Pro IGP intigreret graffikkort i.
Jeg kan ikke få tv-out til at vise farvebilleder. Jeg bruger det kabel som jeg også har i min stationære med et radeon 9600 pro kort som virker fortrinligt. Det er et S-video -> SCART kabel jeg bruger. På den bærbare er der kun S-video udgang. Jeg har prøvet på 3 forskellgie tv og altid det samme problem. Disse virker fint med min stationære.

Jeg har selvf. sat det hele til PAL. Der er kun en SCART indgang på TV'et. Der er ikke nogen composite valgmuligheder på TV'et.

Jeg kaster 500 point efter den der kan komme med den billigste løsning.

Kommentar
Fra : newface

Dato : 01-03-05 15:47
Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-03-05 15:49

Har du været inde og klone til to skærme i opsætningen?

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 01-03-05 16:18

newface's indlæg har ingen relevans for mit problem, og stig54. Ja, jeg har, ellers ville der jo slet ikke være noget billede på tv'et.
Kan vi ikke konkludere at tv'et ER S-video kompatibelt når det nu virker med den stationære? Dvs. at jeg ikke skal til at rode med composite (bla. også fordi der slet ikke er composite udgang på den bærbare). Vil dette også bedtyde at den famøse "colorfixer" ikke vil have nogen effekt?

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 02-03-05 14:58

Nu har jeg købt et S-video -> SCART kabel på www.svideo.com.
Det skulle gerne være her om en uges tid. Så får vi se. De garanterer farver. Koster ca. 150 kr.

Kommentar
Fra : zero200

Dato : 08-03-05 07:28

løsning ku måske være den samme som drillede mig i starten hvis jeg ikke havede tilsluttede alle kable mellem pc og tv før jeg bottede op så ville det ikke køre

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 08-03-05 13:25

Har jeg prøvet...

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 10-03-05 10:03

Nu har jeg fået kablet ind af døren. Det virker bare supert. Farverne står super skarbe. Lidt nedern at selvom kablet kun koster 27$ røg der stadig 112 kr på i told :(

Det med tolden handler vidst om at være uheldig. Af alle de gange jeg har bestilt fra udlandet er det her første gang de tjekker noget. Jeg tror stadig godt at jeg kan anbefale at købe hos dem.

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 22-03-05 21:28

Ok
Har nu sammenlignet kablet med mit 350 kr kabel fra DK. Det resulterede i at jeg bestilte en mere. Shit man. Alt står meget skarpere og de spøgelsesagtige figure jeg normalt kunne se er væk. (har haft problem med at jeg kunne skimte, meget lidt, den kanal som jeg var på lige før jeg slog over på AV).