/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
er med rogn
Fra : Lns
Vist : 370 gange
50 point
Dato : 28-02-05 11:35

Jeg har et spørgsmål som jeg vil bede om svar på. Jeg er muligvis gravid, så mit spørgsmål er..... hvornår kan man få lavet en faderskabs test? er det først når barnet ER født?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-02-05 11:38

Ja, medmindre du ved hvem faderen er.
Ellers foregår det ved, at der bliver taget blodprøver på barnet og den mulige far.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-02-05 11:40

Ja, nu skal du ikke forstå det så du kan få lavet en test hvis du ved hvem det er, den kunne vist misforstås den første bemærkning
Det skulle forstås, at hvis du ved hvem faderen er, er det ikke nødvendigt med en test, medmindre han nægter at vedkende faderskab, og så laver man testen efter barnet er født.

Kommentar
Fra : Lns

Dato : 28-02-05 11:41

dova... det er ikke sikkert hvem faderen er. men det er altså først efter fødsel man kan få en test?........ jeg ved ikke om jeg skal beholde det. det kommer an på faderen....

Accepteret svar
Fra : Harlekin

Modtaget 60 point
Dato : 28-02-05 11:43

Hvordan foregår en faderskabstest? Tages der blodprøve og sædprøve eller andet?
Svar:
Man kan ud fra en blodprøve se, om barn og far er i familie med hinanden. Prøven kan først tages efter barnet er født.
(Fra http://www.sexlinien.dk/brevkasse/faq.asp?faqid=78&kid=10 )

Men ring til det lokale jordemodercenter og hør hvad du ellers har af muligheder..

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-02-05 11:44

Du kan jo vælge at få en abort, og så holde dig til den rigtige

Godkendelse af svar
Fra : Lns

Dato : 28-02-05 11:47

Tak for svaret Harlekin. ja du har ret.... men blev forelsket i en anden..... nu ved jeg ikke hvis det er. Jeg er imod aborter.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-02-05 11:51

Ja, så er der ikke meget at gøre end, enten vælge en abort, eller vente til barnet er født, og så håbe det er den rigtige far.
men har du tænkt over om han evt. vil synes det er en god ide at blive far til dit barn.
Jeg mener, hvis det ikke er en du er sammen med, og ikke skal være sammen med efter barnet er født,
Så skal man overveje om det vil være rigtigt at trække et faderskab ned over hovedet på nogen der måske bare har været et midlertidigt bekendtskab.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-02-05 11:54

Ligner de 2 herrer hinanden? Spekulerer på hvordan din kæreste vil reagere hvis barnet slet ikke ligner ham.. men jeg ved jo ikke om han allerede er klar over situationen. Du har da fået noget at tænke på!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-05 11:57

dova - uanset om det er den ene eller den anden så er det rigtigste vel at den biologiske far skal stå ved sit ansvar - der er jo to om at lave et barn
Ved der er mange meninger om lige det spørgsmål - men det kan jo blive aktuelt at vide hvem den rigtige fader er i forbindelse med for eks spørgsmål for barnet senere - vedr. arvelige anlæg for visse sygdome etc etc.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-02-05 11:57

Nu er jeg jo ikke imod aborter (og jeg er en mand), så jeg ved godt hvad jeg ville vælge.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-02-05 12:20

mirit
Selvfølgelig skal der to til at lave et barn.
Men alligevel mener jeg, at det i sidste ende er pigens eget ansvar at sørge for, at der ikke kommer uønskede børn ud af et forhold, da det i høj grad også er hende der evt. skal stå alene med barnet bagefter.
Og rigtig mange har gennem tiden desværre benyttet sig af, at de blev gravide ved et "uheld", selv om de udtrykkeligt ved, at fyren ikke ønsker børn.
Og så står de med håret i postkassen og en unge på slæb, når fyren skrider, selv om de har været naive nok til at tro, at når først barnet er der o.s.v.

Jeg havde en bekendt en gang, som havde en helt klar holdning på det område.
Hun ville have børn, men ville være single.
Så hun fandt en passende fyr og sørgede for at blive gravid, og så tog hun den bøde det gav at nægte at oplyse faderens navn, og de (tre stk) fandt aldrig ud af, at de var blevet far.

Og den med arvelige sygdomme, er ikke et godt argument.
Der er så mange der ikke ved hvem deres rigtige far er.
Og nogen mener endda, at 10 % af dem der tror de ved det, har en anden far, og endda også uden at faderen i familien ved noget om det.

Kommentar
Fra : Lns

Dato : 01-03-05 09:23

Jeg ved da den mulige fader gerne vil ha barnet og ham jeg bor sammen med ved også godt "hvordan landet ligger". Jeg ønsker selv at få barnet, dels fordi jeg elsker "faderen" og dels fordi jeg er i mod abort. man er selv skyld i gravilliteten og man har selv taget risicien så må man også tage det ansvar der følger med.