/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Ati Driver install .
Fra : Andrewz
Vist : 650 gange
50 point
Dato : 27-02-05 15:17

Hej, jeg er ny til linux normalt bruger jeg XP men efter som jeg syndes det ikke er helt så godt som linux, har jeg så skiftet til Redhat 9.0
men mit spørgsmål er hvordan jeg installere mit grafik kort driver til redhat 9.0 jeg har et readeon 9600 XT . nogen som kan hjælpe ? .. Ps. jeg er rigtig skidt til at bruge linux så hvis i kan give en nem forklaring som selv en der næsten ikke har prøvet linux før kan følge ?

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 27-02-05 20:31

Hej Andrewz

Jeg bruger godt nok Geforce, men her er et link til hvordan man gør med ATI, den dækker også dit kort.

http://www.linux-gamers.net/modules/wfsection/article.php?articleid=22

Jeg vil anbefale dig at printe vejledningen ud, og samtidig skal du huske at lave en backup af dine vigtige filer:
XF86Config (ligger i: /etc/X11/XF86Config) Tast i konsolen: mv /etc/X11/XF86Config /etc/X11/XF86Config2
XF86Config-4 (ligger i: /etc/X11/XF86Config-4) Tast:mv /etc/X11/XF86Config-4 /etc/X11/XF86Config-42
XF86Config.bak (ligger i: /etc/X11/XF86Config.bak) Tast:mv /etc/X11/XF86Config.bak /etc/X11/XF86Config.bak2

Hvis ting så går galt, kan du altid lave filerne tilbage. hvor du så skriver:
mv /etc/X11/XF86Config.bak2 /etc/X11/XF86Config.bak

Så har du menlig byttet dem tilbage.
hvis du får nogen problemer undervejs, så bare spørg videre her på dit spørgsmål, så skal jeg nok være der så hurtigt som overhovedet muligt.

Med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 27-02-05 21:38

Tark CiberAmigo jeg har stadig ikke fået installeret driveren i nu , men har ikke haft tid før nu . Jeg regner med at få brug for din hjælp efter som det ikke ser helt nemt ud : P

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 27-02-05 21:52

Hej Andrewz

Linux er ikke nem bare anderledes.
det tog også mig lidt tid at flere forsøg at installere Geforce driver så hvis du bare hænger i skal det nok gå.

Med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 27-02-05 22:04

Jeg har haft kigget på vejledningen, og hvis jeg skal være helt ærlig så har jeg ikke forstået noget af det : O ... er der ikke en nem måde at installere det på ?

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 27-02-05 22:47

hej Andrewz

Når man henter Linux gratis for man som regel kun Open Source drivere med, med andre ord hvis man vil have de officielle drivere til at indstallere på en nem måde skal man købe distroen.

Der er dog nogle af distributionerne hvor brugergrupperne har pakket driverne i installationspakker, så man kan hente dem ned efterfølgende og installere dem nemt(nemmere).

Du bliver nok lige nød til at fortælle hvilken distribution du bruger, så kan jeg lige finde ud af det.

Med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : Andrewz

Dato : 28-02-05 15:12

Hej CiberAmigo : )

Jeg bruger redhat 9.0

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 50 point
Dato : 01-03-05 21:53

Hej Andrewz

Jeg har været rundt på nettet og lede efter ATI-driverne, men jeg har desværre ikke kunne finde nogen. Jeg tror at grunden er den at, Red Hat er en købe version af linux og deres Open Source version hedder Fedora, hvis det kan værre til nogen hjælp for dig.
Hvis du har betalt for den skulle du have ATI-drivere, men ellers må jeg melde pas her og sige at der kun er den hårde vej tilbage.

Beklager
CiberAmigo

Godkendelse af svar
Fra : Andrewz

Dato : 02-03-05 15:41

Okay , men tak for hjælpen : ) ... selvom du ikke har besvaret vil jeg nu alligevel give dig pointene, for din besvær.
Jeg vil så istedet downloade mandrake 10.1 , der har jeg nemlig en guid jeg kan følge ; )

Men tak for hjælpen CyberAmigo