/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Aircon problem!
Fra : Sofuzz
Vist : 382 gange
3 point
Dato : 26-02-05 18:13

Hejsa, min blæser til airconditionen på min bil kører konstant, lige fra jeg sætter tænding til og til jeg slukker igen! nu har jeg taget sikringen ud for at undgå unødig afkøling af udst. manifolden.

Men hvad kan der være galt? termostat/kontakt, jeg har haft taget stikket af der sidder nemlig en termostat lignende ting ved beholderen, men det har ikke hjulpet... nogen der kender til det?

Vh. sofuzz (mitsubishi Galant 1992)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-02-05 18:45

Jeg vil tro det er kontakten, men den kan du vel måle om fungerer.
alimak

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-02-05 20:11

Almindeligvis ville det være smartest om sådan en blæser er styret af en pressostat, eller næstbedst en termostat. Om den er det, ved jeg ikke, men et kig i eldiagrammet alternativt motorrummet kan afsløre dette. Er det en pressostat, kan du ikke selv skifte den. Er det en termostat kan du selv skifte en sådan.

Kommentar
Fra : minila

Dato : 18-03-05 20:49

Stop Stop 3773 - hvad er forskellen på de to dele du nævner?

Hilsen minila

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-03-05 08:58

Pressostat = styrer efter tryk.

Termostat = styrer efter temperatur.