/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Pedel (vicevært)
Fra : joker138
Vist : 1862 gange
50 point
Dato : 20-02-05 14:43

Hvis mand vil være pedel kræver det en uddansele. Men hvordan og hvor henne. Er det igenmen AF. Og skal man selv betale for uddanelsen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-05 14:46

prøv at kigge her:
http://www.ug.dk/Erhverv.aspx?article_id=jobb-pedel
hvis du kigger rundt tror jeg du får de oplysninger du skal bruge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 15:01

Det kræver ikke nogen speciel uddannelse at blive ansat som pedel eller vicevært.
Men teknisk snilde og måske en håndværksmæssig uddannelse af en slags, enten tømrer, vvs-mand, smed ell. lign.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 15:03

Der er lavet en all round uddannelse som stiler mod job som vicevært/pedel ol.
Det er SID / 3F som kører denne uddannelse.

Kommentar
Fra : joker138

Dato : 20-02-05 15:09

Tak for svaret, der nok at se til. har lige skimet det over.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-05 15:10

emesens kommentar.
Er det nu også en af de stillinger hvor der pludselig er blevet "opfundet" et uddannelsesforløb for at have noget til at aktivere de arbejdsløse, når det ikke kan lade sig gøre at finde ledige arbejdspladser?

(((( )))) (ryste på hovedet smiley)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-05 16:40

Nej det er det ikke - men en slags "se nu godt efter hvad de forskellige håndværkere laver på ejendommen" og samtidig at kunne lave basale ting i forbindelse med jobbet.
Desværre er nogle blevet lidt vildledt og tror man kan blive elektriker/VVs montør/smed på een gang - ved at "snuse" til disse fag.
Jeg kender en som har gennemført uddannelsen.
Eyvind. (smed)

Kommentar
Fra : carstenbehrendtpouls

Dato : 29-01-06 09:38

Med 26 år som gårdmand på en børneinstituton (det samme som pedelarbejde) har jeg set jobbet udvikle sig fra rent hundelorteopsamlerjob til noget der kræver en del viden.
Din ven skal vide at det nogen gange kan kræve stærke nerver og stor tålmodighed i arbejdet, inden han går videre.
Så vidt jeg ved, dukker man op på skoleforvaltningen, eller også er det bygningsenheden og siger "Her er jeg, har i et job"Er man heldig får man et job og når der er gået nogen tid kræver
fagforeningen at man kommer på kursus, afhængig af overenskomsten.
Jeg har været på fjernvarme og ventilationskursus fem gange.Det er også nødvendigt i disse digitale tider.
Hilsen Carsten