/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Faver på NTSC med Scart Kable+
Fra : Ladmorillo
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 01-09-02 23:13

Dav!

Når jeg ser NTSC DVD-film på mit fjernsyn med min PlayStation 2, som har DVD Region X (hvilket tillader at man ser film uanset landekode), bliver billedet naturligvis i sort/hvid.

Mit fjernsyn er et ca. 5 år gammelt Philips, som kun har indgange til almindeligt antenne-stik og til Scart (kun et af slagsen). Nu er jeg så stødt på et kabel til PlayStation 2, som hedder "Scart Kabel+". Det lover ikke bare forbedret billedkvalitet, men også farver på NTSC film (og spil).

Er der nogen, der har erfaringer med sådan et stik? Virker det på alle fjernsyn, og virker det overhovedet?

Jeg fandt stikket på www.gamebits.dk under PlayStaion2/Kabler & Adapt/TV/Video/Audio

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 22:28

AV-supply.dk

http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=e1e2d55883f9dfcf
36286a16cf0c5540

Dét burde gøre det? Har selv et, virker fint på mit NTSC TV-out, til mit
gamle oldnordiske fjernsyn

// Troels

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-02 22:28

>
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=e1e2d55883f9dfcf
> 36286a16cf0c5540

Notér: det tomme "hul" mellem parret af phonostik og det enkelte phonostik
er til SVHS kabel.

// Troels

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 02-09-02 00:24

Hep,

Med mindre scartstikke laver signalet om til PAL, tvivler jeg på, at det bliver farvebilleder, der kommer ud i den anden ende :)

Jeg synes dog at kan huske at man kan lave om på udgangssignalet på en PS2 i opsætningen, men jeg tvivler også på det hjælper.

Dit fjernsyn skal vist understøtte NTSC... sorry.

Jeg er lidt rusten på playstation området, så det kan jo være jeg tager fejl ;)

// Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 06:53

"Ladmorillo" <Ladmorillo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nhvc9.45892$ww6.3308947@news010.worldonline.dk...

> Når jeg ser NTSC DVD-film på mit fjernsyn med min PlayStation 2, som har
> DVD Region X (hvilket tillader at man ser film uanset landekode), bliver
> billedet naturligvis i sort/hvid.

Hvordan sætter du din Playstation til dit fjernsyn.
Ofte bliver billedet sort/hvid hvis det er koblet via s-video og fjernsynet
ikke understøtter dette.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-02 23:06

> Hvordan sætter du din Playstation til dit fjernsyn.
> Ofte bliver billedet sort/hvid hvis det er koblet via s-video og
fjernsynet
> ikke understøtter dette.

Lösung:

http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=e1e2d55883f9dfcf
36286a16cf0c5540

// Troels

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-02 01:34

Det lyder som et problem jeg har haft min min bærbar. Nu ved jeg ikke hvilken slags stik Ps2 bruger, men jeg købte et dvd-kit, så der går et S-vhs kabel fra min bærbar - vidre til et scartstik som sidder bag i mit tv. Det gjorde dog imidlertidigt det at jeg kun kunne se sort/hvid. Jeg ringede ind og brokkede mig, og fik at vide at når man køre et system på dn måde, skal man have en lille adapter, som vender op og ned på stikkene og BUM, havde jeg pludslig farve på. Du skal bare ned i din lokale computer biks og spørge efter: "Colorfix for S-video to scart (composite). Håber det kan hjælpe lidt :)