/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
terræng regulering (sikkert stavet fejl)
Fra : lejy32
Vist : 525 gange
200 point
Dato : 18-02-05 19:15

Hej er der nogen der kan hjælpe mig?.. det drejer sig om min nabo, han har udstykket en grund fra sin gamle ejendom, og har bygget et nyt hus på 170 kvm. alt jorden som er gravet væk i forbindelse med byggeriet er spredt ud over resten af grunden, så hans grund er hævet med ca. en meter i forhold til vores, samtidig skråner den rimelig meget ned mod vores grund, med det resultat at alt overskyende vand render ned til os, jeg har klaget til teknisk forvaltning i kommunen, de har været ude for at kigge og siger at når bare han holder sig en halv meter fra skel vil de ikke gøre noget ved det, kan det være rigtigt?...
Mvh. lejy32

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-02-05 01:18

Det er et godt spørgsmål.

http://www.hfb.dk/pdf-txt/ab92/LBKnr452-filer/452.htm
Citat
§ 13. I bebyggede områder kan kommunalbestyrelsen påbyde ændring af en foretagen regulering af en grunds naturlige terræn ved afgravning, påfyldning eller på anden måde, såfremt terrænreguleringen efter kommunalbestyrelsens skøn er til ulempe for de omliggende grunde. Dette gælder, uanset om lovens bestemmelser i øvrigt kommer til anvendelse ved det pågældende arbejde.

Det kan godt være at du skal tage en snak med teknisk forvaltning igen, og spørge dem om hvor det med 0,5 m kommer fra.

Jeg mener at teknisk forvaltning skal på bane igen, og du må påvise de gener det har givet dig med ændringen af terrænet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : lejy32

Dato : 19-02-05 08:16

Hej jakjoe, mange tak for tippet / linket, det ser jo godt ud, men hvordan mon jeg får kommunalbestyrelsen på banen,
i første omgang vil jeg prøve at konfrontere teknisk forvaltning med § 13 og høre hvad de siger til den.

Mvh. llejy32

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-02-05 08:42

En skriftlig klage over nabogrunden vil være det bedste.
Du skal måske alliere dig med en der har indblik i sådanne sager.

Se lige denne (ikke som dit problem, men alligevel værd at læse).
http://kortlink.dk/ret-raad/mmf

mvh
jakjoe