/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Guitar forstærker til begynder
Fra : tiljoachim
Vist : 459 gange
50 point
Dato : 17-02-05 13:23

Hej

Jeg har spillet akkustisk guitar i et år, og vil nu til at prøve med den elektriske. Jeg har anskaffet mig en el-guitar lidt ved tilfældigheder.
Jeg har ikke helt kunnet finde ud af hvilket mærke det er og hvilken model. Men den ligner meget guitaren på billedet, lige bortset fra at det står J.J. i stedet for Jackson...
http://www.jacksonguitars.com/gear/gear.php?partno=JS20_Dinky
Er der nogen der ved hvad det er?

Nå men jeg står nu og mangler en forstærker, men synes ikke lige at jeg vil brænde 3-5 tusinde kr. af på det. Er der en billigere måde, at anskaffe sig noget lyd på.
Kan man f.eks. købe en preamp, og køre lyden over ens 200 W anlæg?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-05 13:45

Du kan godt købe en multieffektprocessor og bruge den til preamp for guitaren, men de gode koster også lidt penge.

Et tordnende godt forslag kunne være denne her http://www.eskildsen.dk/Upload/HtmlArticles/Article907/index.htm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-05 13:50

Ellers er der bunker af gode bud i www.dba.dk , men pas på priserne

Kommentar
Fra : mcbanana_club2

Dato : 17-02-05 13:51

jenna & jackson tror du ikke det er det J.J. står for?
ellers er det en kopi.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-05 13:55

Der er et engelsk firma der hedder JJ Guitars. Umiddelbart har jeg ikke kendskab til nogen dansk importør.

Jackson guitaren du har lagt link til, ligner i nogen grad en Fender Stratocaster, hvad krop og pickup bestykning angår.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-05 14:00

http://www.eskildsen.dk/main.asp?page=showproduct&ProductID=11048 sådan en her kan du godt køre direkte i PA (eller et godt stereoanlæg).

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 17-02-05 14:04
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-05 14:07

Du er relativ ny bruger her, Joachim. Det er almindelig velset på sitet at acceptere en kommentar som svar når man har fået svar på sit spørgsmål (ikke at du skal acceptere det lige nu og her, men mange nye brugere undlader dette til stor irritation for kanduerne).

Held og lykke med spilleriet!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : tiljoachim

Dato : 17-02-05 16:43

Tak for svaret 3773.