/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Router
Fra : rasmusandersen2
Vist : 387 gange
44 point
Dato : 17-02-05 11:53

Halløjza.
Vi er tre kammerater der gerne vil spille pc over Lan.
Der er netkort i alle tre computere. så mit spørgsmål er!
Kan man bruge ens router til at koble de tre pc'er sammen med..(det er ikke nødvendigt at vi skal kunne gå på nettet, så kan man bruge routeren som en slags (hub eller switch) eller hvad det nu hedder???

MVH. Ralle A

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-05 12:33

Det kan du når der er switch indbygget i routeren og hvis spillet er klargjort til LAN.
Jeg ville installere NWLink Netbios (IPX/SPX) protokol på netkortene så der kommunikeres via denne, Det giver en sikker og stabil netværksforbindelse på LAN og forstyrrer ikke Internetopsætningen,

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 17-02-05 12:34

jeg er ikke så skarp på dette områden, så hvis du vil skære det lidt mere ud i pap. he

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-05 12:35

Her er et godt link til nyttig viden i den forbindelse: http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-05 12:37

Protokollerne installeres i Egenskaber for LAN forbindelse og det gør det enklere hvis i opsætter alle PC'erne i samme arbejdsgruppe, men de skal have hvert sit computernavn (unikke navne) så de kan kende hinanden.

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 17-02-05 12:42

hvilken skal jeg installere af dem.. klient,tjeneste eller protokol

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-05 12:48

Protokol, NW Link Netbios
Klient, Klientprogram til Microsoft netværk.
Tjeneste, Fil og udskriftsdeling

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 17-02-05 13:01

oki..
så må vi jo se om det virker i aften.
venter lige med at lukke tråden, hvis jeg nu kommer i tvivl om noget
tak