/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
maxi cylinder
Fra : Nikker
Vist : 232 gange
25 point
Dato : 17-02-05 01:16

jeg har som sagt sat en anden cylinder på min maxi jeg har sat en 90er dyse i standard karburator
da det er en 45 mm cylinder.

jeg har haft den startet en gang men der faldt udstødningen af .

men nu vil den bare ikke starte , tændrøret laver en fin blå gnist- hva skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-02-05 01:32

Den er sikker druknet.
Luk for benzinen, skru tændrør af, og træd hårdt på kickstarteren 20 gange med fuld gas.
Skrue tændrør i, prøv 10 gange, luk først op for benzin derefter.
VH Palle Hansen
NB: Hold en lighter med flamme tæt til tændrørshullet, medens du træder LANGSOMT NED, kommer der stikflamme, så er den druknet. Kommer der ingen, så skal den tippes på karburatoren i 2 sekunder, ved at holde tipperen ned.

Kommentar
Fra : _frederik_

Dato : 11-03-05 10:38

for stor dyse til standard kaburator.

Frederik