/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lille skyl - ifø toilet
Fra : jko
Vist : 7805 gange
200 point
Dato : 16-02-05 14:32

Hej
Jeg har et problem med mine helt nye ifø toiletter !
Det lille skyl giver simpelthen for lidt vand og kan dårligt skylle et stykke toilet papir ud !
Kan man justere vandmængden et sted ???

mvh
jko

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 16-02-05 14:44

Prøv at vænne dig til at holde fingeren på knappen et lille sekund længere, på vores kan vi så regulere hvormeget vand der skal skylle, - det er lidt en vane.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 16-02-05 15:15

Hvilke type toilet har du.

På vores væghængte model kan man justere vand mængden på både stort og på det lille skyl.

På plasticdelene som sidder i cisternen kan du tage op. Hvis du kigger grundigt efter på plasticrøret, kan man se nogle tal som angiver de forskellige liter pr skyld. Den indstilles ved at dreje rørerne.

Men du bliver nød til at tage låget af cicsternen, eller trykpladen af, hvis det er et væghængt. Luk for vandet til toilettet. Tag hele indmaden ud, indstil til en ny vandmængde.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 15:19

Her er måske lidt du kan bruge - det hjalp mig:
http://www.ifosanitar.com/mb_files/19/4567/296-99.pdf

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 15:22

eller denne som måske er tydeligere:
http://www.ifosanitar.com/mb_files/19/17370/11-01.pdf

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 16-02-05 16:11

Hvilken type toilet har du?

Hvis du kan komme til toppen af cisternen, kan du fjerne skylleknappen og afmontere låget.
På selve agregatet som bundventilen sidder, kan du tit regulere både stort og lille skyl.
Held og lykke med det, ellers må du vende tilbage.

Mvh
joeson

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 17:17

Nemlig joeson, ganske som det er beskrevet i de anvisninger jeg linkede til

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 16-02-05 18:20

Kig lige på BjarneD's link (11-01.pdf) inden du skiller noget af plastiken ad indvendigt. Det eneste sted der skal bruges vold, er på billede 6, hvor skruetrækkeren skal have et LILLE dask NEDAD, så indmaden går løs fra sine indgreb. Bruger du vold eller tager for hårdt fat andre steder, risikerer du at ødelægge noget af plastikken. I øvrigt et meget service venligt toilet, og klart bedre end f.eks. Gustavsbergs, hvor der ikke er plads til at komme til en sk... .

Mvh
Finn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-05 18:45

Hvis dine Ifö toiletter er helt nye, ville jeg da i første omgang kontakte "sælgeren"/vvs, og lade ham justere toiletterne.

Går du selv i gang, og det går galt, er der ingen garanti.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-05 18:54

Ans, der følger faktisk en brugervejledning med, der viser hvordan skyllet justeres så det må formodes, at være en "brugerting". Jeg fandt pdf vejledninger via importøren Max Sibbern da jeg lige som de fleste andre havde forlist vejledningen. Vejledningen der hentes hos producenten hedder drift og vedligeholdelses vejledning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-05 19:33

BjarneD

Min tanke var bare, hvis det var et vvs - firma, der havde monteret toiletterne, så skulle toiletterne være justeret korrekt før de forlod stedet.

Dette er så ikke tilfældet, derfor mit tidligere svar.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : poolmasn

Dato : 16-02-05 21:28

Hej jko
Jeg kan huske at i min "brugsforvirring" stod der at man ikke må bruge lille skyl til papir. Dvs. at lille skyl må kun bruges, når du har urineret i kummen.
Jeg har selv haft problemet og det kostede en opgravning ned til brønden og 600kr til en slamsuger.
Mvh. Poolmasn