/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Valute kurs Peco convertible
Fra : ann1507
Vist : 1974 gange
100 point
Dato : 15-02-05 18:37

Jeg skal til Cuba, og er på det seneste blevet bekendt med at Cuba har vendt US-dollaren ryggen, og for turister er det nu Peso convertible der er sagen.

Der anbefales at medbringe Euro til Cuba, men hvad er den gældende kurs omregnet fra Euro?

Med venlig hilsen
Poul E.

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 15-02-05 19:12

http://www.valutakurser.dk/ kan man finde mange forskellige kurser,

For Cuba Peso se nederst til højre, hvor man kan vælge verdensdele.
Vælg mellemamerika og du kan se bl.a. Cuba Peso, her er et direkte link Cuba Peso
http://www.valutakurser.dk/currency/ShowGraph.aspx?ValutaID=287402

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 15-02-05 19:14

Hej ann1507,

For 1 dansk krone får du 3,65 Cuba Peso og for 1 Euro får du 27.21 Cuba Peso

Prøv selv her,

http://www.valutakurser.dk/currency/CurrencyConverter.aspx

/sprit

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 15-02-05 19:14

Glemte lige at skrive at man kan omregne mellem diverse valuta ved at klikke på "Omregner" til venstre øverst i menuen.
Heraf får man, at 1 Euro = 27.21 Peso

Kommentar
Fra : ann1507

Dato : 16-02-05 12:08

Hej.
Tak for div. svar. Desværre ligger det således at Cuba har to former for peso. Den lokale peso og den turist-peso (Peso convertible) som i dag har er stattet US-dollaren.

Jeg kender den anviste web-site www.valuta.dk, men den omtaler ikke -Peso convertible- = turist-pesoen.

Selv gætter jeg på at den følger US-dollaren, men mi antagelse kunne være forkert.

Poul E

Accepteret svar
Fra : sprit73

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-05 12:31

Hej igen Poul E,

På alle de hjemmesider jeg har kigget rundt på nu - skriver de det samme og det ser ud til at du har ret - Peso convertible følger US-dollaren - altså een dollar for een Peso convertible.

På denne hjemmeside: http://manila.djh.dk/www/stories/storyReader$131: skriver de:

Valuta: Pesos (ca. 40 øre), US Dollar (ca. 8 kr.) og Peso Convertible (altid lig én dollar)

/sprit

Godkendelse af svar
Fra : ann1507

Dato : 16-02-05 16:07

Tak for svaret sprit73.

Min formodning er altså rigtig. Vi rejser på mandag hvis vejret tillader at flyer letter.
Poul E.