/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
INsert og update i et arb.agang
Fra : souidr
Vist : 394 gange
75 point
Dato : 15-02-05 15:30

Help det virker ikke Kan det lad sig gør !

Haves : Tabel A med bl. : ProjektNr, name, dataid, subtype, ParentID (ingen af dem kan være tom, Subtype er = 144)
: Ny oprettet Tabel B med : DocNr, Name, Dataid (alle 3 er tom)

Jeg gjordt flere ihærdig forsøge på at opdater Tabel B med data fra Tabel A i stil med
Insert into tabel B (DocNr, Name, DataID) Values (select ProjektNr, Name, DataID from Tabel A where ParentId = '123456')

kan man lave en query med ovenstående (når det virker) samt nedenståend (som virker)
Update Tabel A set Subtype = '9200' where ParentID = '123456'

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 15-02-05 16:06

Det vil sikkert virke hvis du undlod felt navne som benyttes I Query. Eks man må ikke kalde et felt Name.
Mit forslag er at du omdøber det felt og prøver igen.

En anden ting. Det ser ud til at du behandler alle felter som string VarChr da du skriver = ’1234’ his det er Tald Int skal der stå = 1234

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : souidr

Dato : 16-02-05 11:32

Feltet name blev desværre oprettet af en applikation (Dokument arkiv/workflow system), jeg kan/må ikke ændre det.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 16-02-05 13:28

Ok.....
Har Du mulighed for at beskrive felt typerne (om det er varchar, stringe eller noget andet) ???.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : souidr

Dato : 20-02-05 18:44

Her er det

Tabel A

Name : VarChar2
dataid : Number
subtype : Number
parentId : Number

Tabel B

DocNr : VarChar2
Name : VarChar2
Dataid : Number

Du kan mail til mig hvis du skal have flere detaljer på "souidr@go.com"

Tak

Annuller spørgsmålet
Fra : souidr

Dato : 09-05-06 12:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål