/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Kønsvorter og Wartec
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 7228 gange
73 point
Dato : 15-02-05 00:25

Nu har jeg anvendt Wartec i noget tid, og jeg undrer mig over, at det klør mere og mere for hver gang jeg smører det ind, og jeg husker pauserne
Kan det virkelig passe, eller smører jeg det forkert ind ved at smørre alle stederne ind, som jeg har haft kønsvorter?
Er det kun de områder, der er hvide, der skal smøres ind?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-02-05 00:29

Nu er der den mulighed, at du er en af dem der får bivirkninger, eller udvikler overfølsomhed

Læs lidt om det på http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/wartec.htm

Ellers tal med din læge om problemet.

mvh dova

Kommentar
Fra : millaboss

Dato : 15-02-05 10:16

Kønsvorter kan du få behandlet via akupunktur, nogle få behandlinger. En god akupunktør er Tommy Iversen- Nihaw i København. Har selv kæmpet med det igennem 2 år, efter få behandlinger var de samt smerter væk, og har aldrig haft dem siden. Det er 15 år siden.
Held og lykke

Millaboss

Kommentar
Fra : Mallie

Dato : 15-02-05 11:45

Pas på med Wartec. Jeg brugte det og har idag problemer med smerter ved samleje, fordi min slimhinde er blevet ødelagt af det. Det føles tørt og bliver rødt og irriteret så sex ikke er muligt nær så tit som jeg gerne ville
Skift til et andet mærke, eller sørg for at det KUN kommer på vorterne og ikke ved siden af.

Jeg endte med at få dem fjernet med laser. Det virkede for mig. Der har ingen været siden 7-9-13.

Accepteret svar
Fra : marie_hs2003

Modtaget 73 point
Dato : 25-02-05 23:57

Du må passe på at dine kønsvorter ikke bliver for store, hvis Wartec bliver ved med ikke at virke. De kan vokse sig store og brede sig hurtigt. Wartec er det samme som man bruger mod fodvorter, men desværre kan kønsvorter tit være mere kradsbørstige.Der er hudlæger der har mere effektive midler, og vorterne kan også fjernes kirurgisk hos en hudlæge, men dette gøres kun hvis de bliver ret store. Hvis de er små kan frysning også være en god mulighed. Din læge vil kunne give dig henvisning til en hudlæge (hvis job i høj grad består i behandling af sådanne gynækologiske problemer). Jeg har selv prøvet at få fjernet fodvorter hos hudlægen, og det var meget effektivt, mere effektivt end frysning og Wartec som ikke havde virket og jeg så havde fået 28 fodvorter som han fjernede med 3 behandlinger.
Jeg vil nok advare dig mod at stole helt på akupunkturen, for selvom den får fjernet vorterne, kan den måske ikke dræbe den virus, der en gang imellem følger med kondylomer (som kønsvorter også kaldes). Denne virus gør ikke dig noget, men hvis du er sammen med en pige når du tror at dine kondylomer er væk kan hun få virussen hvis den ikke er væk, og hos piger kan den risikere at give livmoderhalskræft. Du vil hos din læge kunne blive tjekket om du bærer denne virus (måske er du allerede blevet det?)

Kommentar
Fra : marie_hs2003

Dato : 25-02-05 23:59

Nu jeg tænker over det er det vist en bakterie og ikke en virus, der kan følge med kondylomer

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 26-02-05 20:44

Tak for svaret marie_hs2003.
Det vil jeg prøve at undersøge efter med den virus
Kan du finde et navn på den?

Kommentar
Fra : marie_hs2003

Dato : 28-02-05 19:13

Ja, den hedder HPV virus (Humant Papilloma Virus). Fandt den lige på netdoktor. http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/kondylomer.htm
Du kan jo selv lige læse resten af det de skriver, det ser ret "brugervenligt" ud, jeg tror du kan få al den information du vil have.