/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Jordomrejse
Fra : Jake20
Vist : 884 gange
50 point
Dato : 14-02-05 23:07

En ven og mig har overvejet at tage på en jordomrejse, men vil helst ikke selv stå for bestilling af billetter osv.. så er der nogen der kender nogle firmaer som laver sådanne ferier...?
Kender godt Alott.

-Jake-

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 23:16

Hej Jake
Jeg er SLET IKKE misundelig
Har du ikke selv prøvet via Google? http://www.google.dk/search?hl=da&q=Bureau+Jordomrejse&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-02-05 23:30

Jake20

Min søn har flere gange rejst "jorden rundt"

Han har hver gang benyttet Jysk Rejsebureau og været godt tilfreds.
I samarbejde med bureauet er turen blevet planlagt.

http://www.jysk-rejsebureau.dk/produkter/billet/flybillet/

Hilsen ans, der hver gang har været misundelig, når sønnen kom helskindet hjem

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 15-02-05 00:20

Hej kommende jordomrejser !!!

Jysk-rejsebureau er godt bud - de er meget kompetente på dette område....
Men jeg tror at du kan gøre det lidt billigere, hvis du kontakter www.cctravel.dk - dem har jeg end del gode erfaringer med - check evt. tidligere indslag vedr. CCtravel...

Go´ tur

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-05 01:11

Jake20

Uanset hvilket bureau, du vil vælge, kan jeg anbefale dig at ringe til Jysk Rejsebureau og få tilsendt deres "brochure"

Den er ikke helt almindelig. Ingen fravestrålende billeder af luksushoteller eller hvide badestrande, men beskrivelser fra tidligere rejsende (dagbøger). Deres dagligdag på godt og ondt. Mange gode råd, "bøgerne", der er en for hver verdensdel, er værd at læse.

Tidligere var "bøgerne" gratis, men om de er det i dag, ved jeg ikke.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 15-02-05 13:16

Hey Jake..

Mig og min kammerat rejste for ca 4,5 mdr. siden til Asien, Australien og Indonesien gennem (ungdoms)rejsebureauet Kilroy. Det fungerede rigtig godt, og de var søde og hjælpsomme ved rejsebureauet. Og så var det endda 100% fair priser.. Så tag da ind og snak med dem

http://www.kilroytravels.dk

Go' tur (til den tid)
Mvh Niels

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 07-03-06 21:13

Nu er jeg nok lidt sent ude, men vi tog en sådan tur i 2004-2005 i 3 måneder med hjælp fra Dansk Australsk/New Zealandsk Venskabsforening i Holstebro.

Det var på alle måder en fantastisk tur, hvor VI bestemte alt og DE lavede det praktiske med hensyn til fly, der gerne skulle passe sammen, hoteller (vi siger prisniveauet og vi kan gå ind på nettet og se dem og derefter sige ja eller nej, så bliver det ændret, hvis nej.

Det eneste sted vi sagde rigtig nej var på Fiji (det var alt for dyrt og for langt væk for os), der fandt jeg selv en resort på nettet til ingen verdens penge, http://www.clubfiji-resort.com/ og det var rigtig godt, man boede i en hytte på stranden, men der var alt, hvad der skulle være + ½pension etnisk eller menukort + 9 udflugter meget interessante, på et 11 dages ophold.

Nu ved jeg ikke om I er til luksus eller det mere primitive, vi prøvede alt fra mere en 5 * til noget meget beskedent i Miami - 1*, men uanset hvad var det en oplevelse, hvor vi sluttede af med en 7 dages cruise i Caribien.

Hvis jeg er for sent ude, håber jeg andre kan få glæde af vores erfaringer og at I har haft en god tur.

Kommentar
Fra : Jake20

Dato : 10-03-06 15:30

Ja det er lidt forsent... har været afsted. Var i asien i 3 mdr. total fedt og kan varmt anbefales.
vi rejste med Jysk og fik en rigtig god service.

Jake20

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-06 15:35

Det glæder mig at høre, min søn har også været meget tilfreds med Jysk