/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kylling filet/brystfilet/inderfilet
Fra : netper
Vist : 7630 gange
100 point
Dato : 13-02-05 23:19

Sider og skal finde nogle opskrifter med kyllingebrystfilet, og spekulere så lige på hvad forskellen er på kyllingefilet, kyllingebrystfilet og kyllingeinderfilet ??

Er der nogen her der ved dette ??

Mvh
Per

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-02-05 23:23

Der er ingen forskel. Det er blot fabrikanterne der ønsker at differentiere sig fra hinanden. Det korrekte navn er Kyllingebryst. Det med filet er blot for at fortælle at det er det lækreste stykke kød på kyllingen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-05 23:30

Kyllingebryst-filet er hele stykket (altså et halvt kyllingebryst delt langs med brystbenet) mens kyllinge inderfilet er nogen mindre og smallere stykker, som er en slags "restprodukt" når man har fjernet selve bryst-fileten.

mvh dova

Kommentar
Fra : netper

Dato : 13-02-05 23:41

Hej Dova

Du mener altså at kyllingebrystfilet og kyllingefilet er det samme ??

Jeg har været inde på både Danpos og Rose Poultry hjemmesider, men de skriver ikke hvorfra udskærringerne stammer :(

Jeg kan se at inderfilet ser meget små ud, men de to nævnte kan jeg ikke finde noget omkring forskelle

Mvh
Per

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-02-05 23:44

Det er da muligt at inderfilet er i mindre stykker, men det er stadig bare et andet ord for Kyllingebryst.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-05 00:08

Ja jeg mener helt bestemt, at kyllingbrystfilet og kyllingefilet er det samme.
jeg var lige inde og tjekke nogen opskrifter på nettet, og der ser det også på billederne ud til, at det er det samme.

Kyllinginderfilet er som sagt mindre stykker, og behøver ikke nødvendigvis være brystkød, men de strimler der kan skæres af på siderne af kyllingen når selve brystfileten er fjernet.

mvh dova

Kommentar
Fra : netper

Dato : 14-02-05 00:11

Hej Dova

Så er vi jo enige, men du må da indrømme at det er lidt forvirende når man kalder en ting ved flere navne, men så igen kært barn har jo mange navne *S*

Per

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-02-05 00:22

Ja, det er da forvirrende, men jeg synes så sjældent man ser betegnelsen kyllingefilet på pakkerne i butikkerne, der hedder de kyllingbrystfilet, men i madopskrifterne bruger man så tilsyneladende mest betegnelsen kyllingfilet.

men pyt, det smager jo godt

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 14-02-05 00:28

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-02-05 01:01

Selv tak

mvh dova