/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Problemer med tildeling af IP adresse
Fra : amidk1
Vist : 486 gange
150 point
Dato : 13-02-05 22:33

Hej!

Jeg har lige haft (og forhåbentlig fået fjernet) Elitebar, searchmiracle + div. andre vira fra min computer. Men jeg har alligevel et problem.

Normalt når jeg åbner mit vindue for netværks forbindelser og klikker på min LAN forbindelse så tildeles adressetypen af DHCP og der står IP adresse, undermask og standart gateaway.

Men efter jeg har haft denne virus bliver min adressetype til "automatisk privat adressetype" Jeg har tjekket at ip adressen og DNS tildeles automatisk.

Jeg har en fornemmelse af at dette har noget med den virus at gøre. Jeg kan ikke komme på nettet, med mindre jeg etablere en netværksbro mellem mine to forbindelser. Og samtidig kan jeg ikke oprette en normal forbindelse til mit hjemme netværk)

Jeg har prøvet med Dospromt: Ipconfig/renew og jeg har også prøvet at reparere forbindelsen, men der sker intet andet end at jeg får besked på at forbindelsen ikke kan repareres.

Lidt info: Jeg køre med windows Xp, jeg bruger den netværksopsætning som den automatisk sætter op, når man etablere et hjemmenetværk. Jeg har norton internet security 2005 installeret.
Har du brug for yderliger info for at hjælpe mig så skriv og jeg skal se om jeg kan svar på dit spørgsmål

Hilsen

Kim

Accepteret svar
Fra : pipzi

Modtaget 160 point
Dato : 13-02-05 22:35

Har du en router ? Den har evt brug for at genoprette en ny IP, altså du skal bare lige lade den reboute, ligesom dit modem. Nogle gange det hjælper.

Kommentar
Fra : amidk1

Dato : 13-02-05 22:45

Hej Pipzi

Nej ikke en router, men en switch.

Godkendelse af svar
Fra : amidk1

Dato : 13-02-05 22:49

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-05 22:56

Prøv at kigge på dette, se under LSPfix
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Kommentar
Fra : amidk1

Dato : 14-02-05 12:01

Hej Bjarne

Tak for dit råd. Men det hjalp dog ikke meget. Den bliver ved og ved med at tildele mig en "automatisk privat adresse" jeg må vist rode lidt mere med det virus halløj for at se om jeg har fået det fjernet 100%.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 14-02-05 12:20

Ja det kunne nok være en god ide. Ellers ring til din internet udbyder, de plejer fint at kunne hjælpe med at løse problemerne. Jeg har internet igennem Stofa, og hver gang der er det mindste, er de meget søde til at hjælpe med at få fundet problemet. Jeg havde engang en virus liggende, som de også hjalp med at fjerne, så jeg kunne køre mit internet igen.

Har det slet ikke hjulpet at genstarte din switch, dit modem, computeren, det hele ? :)

Kommentar
Fra : amidk1

Dato : 14-02-05 12:36

Tak for alle jeres råd... Det lykkedes mig at få det fixet. Så lad mig give dette råd videre til alle andre som har samme problem.

Gå ind og slet dine netværkskort (dem alle sammen) kør derefter LSPfix (Se BjarneD's indlæg) Genstart derefter din windows. Når du har genstartet installere windows automatisk dine kort, så skulle den være fixet.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : Hypacia

Dato : 19-02-05 12:53

Hvordan fik du fjernet Elitebar og searchmiracle?

Jeg har dem og kan ikke komme af med dem..HJÆLP :(