/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
bios og XP
Fra : jej123
Vist : 444 gange
200 point
Dato : 12-02-05 17:48

hvordan kommer booter jeg fra cd drevet. jeg skal have geninstalleret xp, skal jeg instille det i bios, og hvordan gør jeg det.

Hej

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-05 17:52

Hvis det er en recovery/genindstallations cd - så prøv lige at starte comp med den CD i skuffen..........hold øje med teksten forneden (tryk på en tast)

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 12-02-05 19:30

det har jeg prøvet , på vejledningen som jeg fik med cd`en står at jeg skal taste F12 i opstarten , men det fungerer ikke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-05 19:49

der skal nok stå F2

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 12-02-05 21:40

nogle bios vil have delete
andre vil have F2
og compaq f10

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 13-02-05 10:10

alle råd er prøvet , men det virker ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-05 10:21

Allerførst - du må ikke begynde at formatere din harddisk.
For at kunne bruge din CD skal comp kunne boote (starte) på CD-rom drevet.
Det er computerens bios som bestemmer bootrækkefølgen som kan se sådan ud.
først prøves A:
så prøves C:
så prøves CD-rom
for at du kan genskabe din comp skal den starte sådan:
Først prøves CD-rom
så prøves A: eller C:
For at komme i bios og rette dette - skal du prøve en af disse taster under opstart:
F1-F2-F10-ins-del............... klik klik klik klik. mens den starter op.
Det skal hver gang prøves fra en slukket comp.

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 09-10-06 00:02

Test f8 nogle gange giver det en boot menu