/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
parabol antenne
Fra : ghosty
Vist : 347 gange
300 point
Dato : 12-02-05 10:21

Hej derude. Vi betaler årligt 1650 kr til vores antenneforening. Vi kunne derfor godt tænke os at investere i en parabolantenne da vi egentlig forventer at den kan tjene sig selv ind på et par år, men vi har absolut intet kendskab til hvad vi skal være opmærksom på. Vi ser faktisk ikke ret meget udenlandsk tv, men vil nødig undvære RTL1 samt PRO7 og ikke mindst DISCOVERY. Vi stiller ikke krav til yderlige kanaler, men en kanal med dyrereportager og ikke mindst en kanal med gode pornofilm kunne da være rar til afveksling ind i mellem.
De mange point gives for den mest fyldige og informativ kommentar.

På forhånd tak.

Ghosty

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 12-02-05 10:33

Prøv at kontakte en af de forretninger der har tilbud på parabol antenner, har set dem hvor man for et anlæg for 1 kr.

Der har været skrevet meget om Canal digital - Via sat forretnings metoder, hvor folk har oplevet at det næsten har været umuligt at komme ud af igen, men typisk binder man sig for et år af gangen, om man kan købe bestemte tv pakker ved jeg ikke, men det er vær at undersøge .

Du skriver at i årligt betaler 1650 kr årligt, for mig lyder det billigt alt efter hvad og hvor mange kanaler i så modtager.

Prosat

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 12-02-05 10:35

Hejsa.
Det du særligt skal være opmærksom på, er især modtageren og hvilke kort du kommer til at bruge. Der er en hel del til forskel i pris og abbonement. Det er en god ide at undersøge markedet inden du anskaffer dig udstyret.
Held og lykke med det.

joeson

Accepteret svar
Fra : stilke

Modtaget 310 point
Dato : 12-02-05 10:52

Hvis du vælger at modtage de billige tilbud med en reciever for 1 kr., binder du dig samtidig i 1 år på et af deres dyre abonnementer, og selv derefter vil du ikke kunne finde et til dig brugbart kort som kan konkurere med den pris som du abonnerer på nu. - Jeg indsætter lige 2 link, som faktisk er de eneste du kan vælge imellem nu, http://www.canaldigital.dk/ + http://www.viasat.dk/ . Og så har du vedligeholdelse af reciever og antenneanlæg, (vores er lige blæst ned) og den skræmmende parabolskærm, det eneste fordel du vil få, er at du har større valgfrihed, men det kommer du så sandelig også til at betale for, endda i dyre domme, så for det økonomiske, skal du ikke vælge parabolanlæg.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-05 11:22

En anden ting du skal tænke på, er om I i det hele taget må sætte parabolantenne op der.
Det kommer selvfølgelig an på lokalforholdene, om det er i boligejendom eller eget hus o.s.v.

Og nu de tre kanaler du f.eks nævner, der er det kun den ene der er betalingskanal, men den indgår i den dyre pakke, hvor kortafgiften om året er noget nær det dobbelte af det du betaler nu til antenneforeningen.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-02-05 11:52

Det ka it betåel sæ!
Betalingskanalerne er langt dyrere når du selv køber, en antenneforeningen. Tænk også på orkanen, der jo kommer før eller siden

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 12-02-05 12:06

I får allesammen tak for svarene. Vist ingen tvivl om at vi skal være tilfredse med det vi har. Så ingen parabol i denne omgang.
God weekend.