/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
affugter til pool-hus
Fra : cmjeppesen
Vist : 2877 gange
220 point
Dato : 11-02-05 20:30

Vi har et sommerhus med pool, hvor vores 20 år gamle affugter netop er stået af, hvorfor vi er på udkig efter en ny.
Den model vi leder efter skal sidde i et ca. 40 m2 stort rum, hvor poolen er 15 m2.
Da vi er på temmelig bar bund på dette område, håber vi på forslag til nogle gode modeller til en rimelig pris. Håber I kan hjælpe??
Råd, hjemmesider og forslag til modeltyper og forhandlere er yderst velkomne.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-02-05 20:59

Da den nok skal stå og køre alene, så er kravet et godt afløbssystem.
Her er en mulighed:
http://www.nordic-environment.dk/index.php?module=products&page=details_2&id=84&id_favorite=13

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-02-05 23:37

Min kusines mand er ekspert i sådant noget. Jeg prøvede at ringe til ham i aften, men de var ikke hjemme. Så hvis du ikke får et bedre svar i løbet af de næste dage, vil jeg gerne prøve igen. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-02-05 08:22
Kommentar
Fra : cmjeppesen

Dato : 13-02-05 23:29

Hvis nogen har forstand inden for dette område, vil jeg meget gerne vide lidt mere om hvilke specifikationer jeg skal gå efter til en affugter til det beskreve rum og den beskrevne pool-størrelse.
F.eks. hvor stor tankvolume skal den have? Hvad skal man være opmærksom på? Er det noget specielt den SKAL kunne, og andre vigtige informationer...?
Har forgæves forsøgt at finde info om det på nettet...

Accepteret svar
Fra : joeson

Modtaget 220 point
Dato : 14-02-05 00:25

Kast et blik på www.dantherm.dk . De forhandler særlige poolaffugtere og deres brochure kan hentes for nærmere information. .......
joeson

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-05 09:28

UniDry M40/60 skjult monteret, ville være mit første valg, men den er kedelig dyr. 26225,- + moms.

Men ellers ville jeg checke med Dantherm, eller endnu bedre Anderberg.

Aller aller smartest er en kombination af ventilation, passiv genvinding og varmepumpe, men dette er særdeles kostbart.

Et par gode tommelfingerregler er:

Overdæk poolen når den ikke bruges.

Vandtemperatur 24°

Rumtemperatur 26°

Godkendelse af svar
Fra : cmjeppesen

Dato : 09-03-05 00:36

Tak for svaret joeson.

Kommentar
Fra : jeshadsten

Dato : 13-09-06 20:13

Jeg bringer lige en berigtigelse

En uni-dry affugter koster ikke over 26.000 plus moms.

Den koster kr. 14.800 plus moms, og produceres og sælges af mig.

info om maskinen kan ses på www.hadstensmede.dk

Jes Kristensen
Hadsten Smede og Maskinværksted A/S