/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Maling af gulvklinker
Fra : jko
Vist : 9959 gange
10 point
Dato : 30-08-02 11:38

Hej
Kan man male gulvklinker uden at malingen vil skalle af ???
Er der nogen der evt. kender til produkter der kan klare dette problem ???
Det ville jo være en del lettere end at skulle lægge nye klinker !
Mvh
Jko

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-02 16:18

jko wrote:
> Hej
> Kan man male gulvklinker uden at malingen vil skalle af ???
> Er der nogen der evt. kender til produkter der kan klare dette problem
> ???
> Det ville jo være en del lettere end at skulle lægge nye klinker !
> Mvh
> Jko
Jeg tror ikke du kan finde et produkt, der kan holde til den slidtage der
kommer, når folk har sand og andre ting under skoene.
Så lang tid tager det heller ikke at lægge et par fliser. Håber ikke du har
rum der er større end hvad man kan lægge på en dag excl. fugning, som ca.
tager samme tid som lægningen af selve flisen.
En weekend gør meget ved et flisegulv.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-08-02 19:23

Ta´et smut over i dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/6037 og se, om der er noget, du kan bruge. Det er der sikkert.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-02 19:40

"Calle." wrote
> > Kan man male gulvklinker uden at malingen vil skalle af ???
> > Er der nogen der evt. kender til produkter der kan klare dette problem
> > ???
> > Det ville jo være en del lettere end at skulle lægge nye klinker !

Vi har lige malet køkkenfliser og lod køkkenet stå og hærde i fire dage,
inden jeg "kom til " at koge kartofler derude. Bagefter ærgede jeg mig over
ikke endnu en aften at have bestilt grillmad, for malingen var allerede
begyndt at boble.
Så at finde noget, der kan tåle det slidtage, som et gulv skal kunne
tage??..Det tror jeg bliver svært. Men spørg hellere i malerforretninger og
gør-det-selvforretninger, hvis nu alle dem du spørger, siger det kan lade
sig gøre, så var det vel et forsøg værd?

Nette

Kommentar
Fra : Jacqueline

Dato : 30-08-02 23:21

Hej jko !

Jeg har talt med en maler som siger :

Klinker på vægge kan man sagtens male, klinker på gulve derimod vil blive meget hurtigt slidte. Det bliver pænt, men holder ikke ret længe.

Så endten må du lægge nye klinker eller også må du indstille dig på at male ofte.

Hvis du vælger at male skal du naturligvis vælge en maling der er specielt fremstillet til klinker.

God arbejdslyst.

Mvh

Jacqueline

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 06:32

Hej Knauf lavede på et tidspunkt en maling som kunne holde til alt -
badekar - gulve - vægfliser you name it. Den er dog dyr ca. 300 pr m2. og
møg hamrende giftig.

Når men ellers så lad være med at male gulvfliser - problemet er at du ikke
kan opnå en stor nok slidstyrke
Hilsen
Ida
Farvehandler

"jko" <jko.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:YVGb9.39953$ww6.2890743@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Kan man male gulvklinker uden at malingen vil skalle af ???
> Er der nogen der evt. kender til produkter der kan klare dette problem
> ???
> Det ville jo være en del lettere end at skulle lægge nye klinker !
> Mvh
> Jko
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 06:35

> Vi har lige malet køkkenfliser og lod køkkenet stå og hærde i fire dage,
> inden jeg "kom til " at koge kartofler derude. Bagefter ærgede jeg mig
over
> ikke endnu en aften at have bestilt grillmad, for malingen var allerede
> begyndt at boble.

Hej Nette.

Har du malet med vandig maling ( Acryl) Hvis det er det du har malet med,
kan sandsynligvis give dig grunden til at den allerede bobler. En acryl
maling er ca 3 uger ( Ja 21 dage) om at gennemhærde, og du har formodentlig
ikke levet af grillmad i så lang tid.

Hvis du har brugt oliefarve - så er den kun 1 uge om hærdningen.

Venlig hilsen
ida
Farvehandler

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 08:06

Nette wrote:
> "Calle." wrote
>>> Kan man male gulvklinker uden at malingen vil skalle af ???
>>> Er der nogen der evt. kender til produkter der kan klare dette
>>> problem ???
>>> Det ville jo være en del lettere end at skulle lægge nye klinker !
>

Forkert, det var ikke mig der skrev dette, du har klippeforkert. Det kan du
også se ved, at der er 3 > foran teksten og kun 1 > foran navnet, altså
mangler mailen imellem dem.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 09:02

"Ida Nielsen"
> Har du malet med vandig maling ( Acryl) Hvis det er det du har malet med,
> kan sandsynligvis give dig grunden til at den allerede bobler. En acryl
> maling er ca 3 uger ( Ja 21 dage) om at gennemhærde, og du har
formodentlig
> ikke levet af grillmad i så lang tid.
>
> Hvis du har brugt oliefarve - så er den kun 1 uge om hærdningen.

Jeg kan ikke huske, hvad det hed, men kan finde ud af det.
Jeg fulgte farevehandlerens råd og jeg købte ind for ca. 1000 kr. incl.
grunder ( som det fik to gange af inden) til ca. 3 m2.
Desuden er det færdige resultat godt nok lyst og venligt, men fliserne var
ikke helt plan, der var lidt "mønster" i dem, og det forsvinder jo ikke, så
det ser ikke helt pænt ud. En anden gang maler jeg i hvert fald aldrig
fliser, piller dem hellere ned og laver noget flot mosaik i stedet

Nette

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-02 09:02

"Calle." wrote
> Forkert, det var ikke mig der skrev dette, du har klippeforkert. Det kan
du
> også se ved, at der er 3 > foran teksten og kun 1 > foran navnet, altså
> mangler mailen imellem dem.

Kan nu godt se forskel på den slags, men du må da meget undskylde fejlen

Nette

Accepteret svar
Fra : cad

Modtaget 10 point
Dato : 09-09-02 00:49

Spørg i en Flügger farvehandel - de har en eller 2 slags . bl.a en der skal lakeres med en klarlak ...

eller bed din flügger farvehandler om en løsning fra teknisk service i rødovre ....

der findes løsninger til betongulve m.m. ,og det kan også bruger til klinker ........der er bare ikke så mange farver, at vælge imellem.

Godkendelse af svar
Fra : jko

Dato : 12-09-02 12:03

Tak for svaret cad.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-09-02 00:47

Sigma har et produkt Histor Kunststofprimer, der er meget anvendeligt. Det
lugter temmeligt meget, men sidder fast
Gulvet/væggene kan stå færdigt i dette produkt, men det kan ikke fås i alle
farver.
Vil du have en anden farve ovenpå, må du ikke anvende vandige produkter men
en oliemaling med ikke for høj glans (så ikke gulvene bliver glatte).
De vandige produkter kan ikke tåle varmt vand der gør dem bløde hvorefter
overflader nemt bliver ødelagt.
Kun epoxy produkter kan tåle varig påvirkning af sæbe...

Malemester
John Vedsegaard

"Ida Nielsen" <idani@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:2xYb9.40333$ww6.2999855@news010.worldonline.dk...
> Hej Knauf lavede på et tidspunkt en maling som kunne holde til alt -
> badekar - gulve - vægfliser you name it. Den er dog dyr ca. 300 pr m2. og
> møg hamrende giftig.
>
> Når men ellers så lad være med at male gulvfliser - problemet er at du
ikke
> kan opnå en stor nok slidstyrke
> Hilsen
> Ida
> Farvehandler
>
> "jko" <jko.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:YVGb9.39953$ww6.2890743@news010.worldonline.dk...
> > Hej
> > Kan man male gulvklinker uden at malingen vil skalle af ???
> > Er der nogen der evt. kender til produkter der kan klare dette problem
> > ???
> > Det ville jo være en del lettere end at skulle lægge nye klinker !
> > Mvh
> > Jko
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>