/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Indsugningsforstærker
Fra : hvidtiger
Vist : 379 gange
70 point
Dato : 11-02-05 14:20

Jeg har lige fået at vide, at en indsugningsforstærker ikke kan virker på en Pgo da vakum og olieslangen skal påsætttes på studsen på en pgostuds..Passer det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-02-05 14:43

Den virker lige så godt som på andre scootere, det er bare et spørgsmål om at finde/have en studs (Eller selv lave en ved at bore og skære et gevind til et lille rør) Men hvis du har ekstra studse på din karburator på cylindersiden så kan den bare bruges. Det er dog en fordel at den placeres så tæt til cylinderen som muligt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 11-02-05 14:51

Han mente at olie og vakumudtaget ville forvrænge dens evne til og suge da de andre udtag på studsen også tager noget af det vakum..Jeg har tit tænkt på og blinde oliestudsen af da jeg ikke bruger den og tage vakumstudsen på selve indsugningsstudsen og bruge den til forstærkeren..Men hvor skal vakumslangen så sættes på..Hmm jeg har jo blindet en studs af på min amal karburator, men ved ikke om den kan bruges til vakum..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-02-05 19:19

Jo du kan udemærket bruge den blændede studs til vaccumslangen, mange scootere har deres vaccumslange på karburatoren, så længe den sidder på cylindersiden af gasspjældet, så virker den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 11-02-05 20:52

Nu skriver du cylindersiden..Hvad er det for en side?..Den sidder modsat af benzintilslutningen..

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 11-02-05 20:53

Dvs at den sidder på venstre side af gasspjældet hvor benzintilførelsen sidder i højreside..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 12-02-05 00:15

Jeps. Karburatoren har sin midte hvor gaspjældet trækkes op, og så sin luftfilterside hvor benzintilførselsen plejer at sidde. Den anden side kalders cylindersiden (Vaccumsiden), hvor benzinhanen får sin vaccum fra.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 13-02-05 12:03

Tak for svaret pallebhansen.