/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Automatgearkasse Galant???
Fra : Sofuzz
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 10-02-05 21:14

Hejsa, jeg skal skifte gearolie på min automatgearkasse (galant 1992) men hvor, og hvor meget skal jeg komme i??? der er ingen oliepind!

nogen der kender til fremgangsmåden på dette, eller om der sidder en nivéau skrue et sted???

vh. sofuzz

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-02-05 22:22

Jeg kan ikke lige huske hvordan det er på din bil. På mange biler skal man demontere spedemeter wiren fra gearboxen, og det tandhjulet wiren er festet i trækker du op. Det plejer at være et mærke på tandhjulet.Hvis ikke så plejer jeg at fylde ca.5 millimeter op på tandhjulets tender.Vær forsiktig når du tager op den del der går ned i gearboxsen, ikke slå med hammer og skrutrækker på det "øye" som låseskruen er festet i, da det knækker lett.Du fylder olje i det samme huld.
alimak

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 10-02-05 22:30

Det er ikke let... i instruktionsbogen står der ikke en døjt om hvordan man vedligeholder automatgear, kun hvordan man kører med det!!!
er det ikke noget med at man kan finde instruktioner online, på en webside der guider en gennem lettere reparationer, og vedl.?

vh. sofuzz

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-05 23:26

Står der ikke et afsnit i instruktionsbogen under Påfyldningsmængder, hvor meget og hvilken olie der skal bruges.
Det plejer der næsten altid.
Men hvorfor skifte gearolien, det er normalt ikke noget man gør medmindre den har været skilt ad.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : macau

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-05 05:12

du fjerner bare den lille 4 kantet skrue der sidder på siden of gearkassen,,fylder olie i hullet(memmest med en smørekande)til det render ud,på med skruen og vips færdig.læs evt mere på http://www.mitsubishi-klub.dk/phpBB2/index.php mange gode tips her.

macau

Godkendelse af svar
Fra : Sofuzz

Dato : 25-08-05 12:28

Tak for svaret macau.