/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Stjålet bærbar, Dell Inspiron 8600
Fra : olavur
Vist : 410 gange
500 point
Dato : 10-02-05 00:40

Hjææælp!! Var i dag på indkøb i Silvan (Graham Bells) i Aarhus. Brugte ca. 2 min. Da jeg kom tilbage, var min bilrude slået igennem og bærbaren væk - Lagde den i bagagerummet, før jeg gik ind i Silvan, så idioten(erne) har dermed fået min bil´s indhold godt bekræftet. Det var ca. kl. 15.30 (9/2-05), så de har prøvet det før, da solen stod højt og derved var der stor risiko for at blive set!!
Tyveriet er meldt til politiet, men der har jeg ikke de store forventninger.
Bærbaren er af typen: Dell Inspiron 8600 , 1 år gammel, Pentium M 1700MHz, med stor skærm og XP Home Edition, Serienr. 6JG7Y0J, nypris ca. 16.000 kr. Findeløn på 2000 kr.+points, der kan påpege evt. tyv eller finde bærbaren til salg et eller andet sted! Jeg har oplyst serie nr. og type til politiet, så de er på vagt, hvis der skulle komme en hendvendelse.
Findes der ellers nogen side på nettet til stjålne varer? Det ville ellers være smart...
Er der nogen der ellers kan komme med et par clue's hvad mere jeg kan gøre ved sagen??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-02-05 01:11

Næ, der er nok ikke meget at gøre, så skulle det da være at henvende dig (eller en anden) på de lokale værtshuse, og lade rygtet spredes, at du er interesseret i en bærbar, helst nyere! Og så på den måde lægge en fælde.
Men mon ikke du får erstatning, når den var ikke synlig og låst inde. Men det kræver jo at du har kasko.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-05 01:12

Du kan lægge en efterlysning ind på http://www.crimecode.com/

Ja, folk har ikke mange hæmninger nu tildags, der skal alligevel noget til at turde brække ind i en bil sådan et sted. ØV.

mvh dova

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 10-02-05 01:38

Hej!
Jeg har kasko, men den dækker kun selve bilen og dens tilbehør, s.s. rude, stereo m.m. Derfor er jeg nødt til at krydse fingre for boligforsikringen - men de skal nok komme med en super forklaring på hvorfor jeg uheldigvis ikke er dækket af deres forsikring - og hvordan jeg med et "mindre" ekstra-beløb kan fremtidssikre denne hændelse...klynke :(
Jeg tjekker crimecode, tak!

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 10-02-05 07:18

Læg en annonce til tyveknægtene i de lokale aviser,supermarkeder,pointene er de nok ligeglade med,men 2000 for en VARM bærbar får de nok svært ved at få,så måske.Men desv skal du nok ikke regne med noget,den er sikkert røget for en plov

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 10-02-05 07:21

Læg en annonce til tyveknægtene i de lokale aviser,supermarkeder,pointene er de nok ligeglade med,men 2000 for en VARM bærbar får de nok svært ved at få,så måske.Men desv skal du nok ikke regne med noget,den er sikkert røget for en plov

Kommentar
Fra : macau

Dato : 10-02-05 08:26

hvis den lå i et aflukket rum adskildt fra kabinen,altså ik noget med en hattehylde.så kan din indboforsikring ik komme uden om ertatning.har selv oplevet det for kort tid siden med en dvd optager.

macau.

Kommentar
Fra : dm1

Dato : 10-02-05 08:54

Tjek Den Blå Avis den nærmeste tid. Det sker ofte at hurtigt omsættelige vare handles der.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-02-05 13:17

Nej, Din eneste chance er nok hvis du har en god indboforsikring/tyveriforsikring.
Folks ærlighed fik jeg et lille indblik i for nogle år siden. Jeg var uheldig o knækkede dørnøglen i låsen. Så lånte jeg en solid skruetrkkker af en elektrikker der arbejdede i nærheden, Jeg gik i hang med skruetrækkeren i døren, på grund af min manglende øvelse tog det nogen tid 10 min. vel mange gik forbi, jeg følte mig sikker på at en eller anden ville gribe ind eller spørge, om min adkomst tl at bryde døren op - - ikke en rynkede så meget som et bryn. Så det er nok ikke svært at få fred til at begå indbrud i folks biler

Kommentar
Fra : olavur

Dato : 12-02-05 18:46

Har fået at vide at min bilforsikring betaler selve ruden, mens min indbo-forsikring betaler bærbaren, dog minus 10% af nyværdi og minus selvrisiko på ca. 900 kr., så det er ikke så dårligt - men mine lektier over 1 1/2 år er væk.