/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
kølevandslækage
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 519 gange
32 point
Dato : 09-02-05 08:23

Der løber vand ud et eller andet sted så det løber ned ved forbro(bærearm) i føresiden,alle slanger tætte,har selv mistanke om at toppakningen er defekt således at der løber væske ned langs gearkassen,nogle der har oplevet dette fænomen????det er 1,6 diesel...

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-02-05 08:24

Har du aircondition ?????

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 09-02-05 09:16

Jeg går udfra at der forsvinder vand fra dit kølesystem, og hvis du overfylder det, hvor leder din drænslange det så hen? Ellers kan der i denne her tid jo, opstå kondensvand de utroligste steder, hvor varme og kulde mødes. Jeg har aldrig været udsat for at toppakningen har lækket udvortes, men det modsatte sker. Sommetider var det også nemmere hvis man vidste hvad det er for bil, - du han kun oplyst at det er en diesel.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-02-05 13:40

1,6 Diesel.
Er det en Golf??
Prøv at tjekke om det er væskebeholderen der er revnet, og vandet så bare løber "med" slangerne og så srypper ned på broen.
Men det kan også være ved toppakningen. Når bilen er startet, kan du så ikke komme til at se om der er nogen steder ved pakningen hvor det evt. bobler lidt eller løber vand ud??
Nu kan jeg ikke lige huske om der evt sidder en frostprop på motorblokken der i nærheden som kan ske at være utæt.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-02-05 14:08

Man kan tit finde en utæthed i pakninge ved at pensle sæbevand på medens motoren er i gang.

Husk lige at utætheden er lidt foran det våde sted, På grund af lufttrykket, når bilen kører.

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 09-02-05 20:25

Sorry golf 2 diesel,har lige konstateret at lige når den er startet kommer der vand ud ved samlingen af den tykke slange oppe ved bremseforstærkeren,det ser ud som om der siddder en åndingsventil eller sådan noget????siger det jer noget???

Accepteret svar
Fra : kogalejy

Modtaget 32 point
Dato : 09-02-05 21:17

På et værksted vil man anbringe en lille håndpumpe med et manometer, som kan sættes på kompressionsbeholderen eller køleren, derefter pumpes der op til et tryk der svarer til trykket når motoren er varm, så kan man se hvor der eventuelt pipler vand ud. Jeg synes du skulle anskaffe dig sådan en, den er ikke så dyr, og så har du den til et senere tilfælde.
mvh Mogens
ps. motoren skal være kold ved prøven, og beholderen godt fuld.

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 09-02-05 21:23

Tak for svaret kogalejy.