/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd
Fra : Luke2000
Vist : 404 gange
500 point
Dato : 08-02-05 03:01

Hvor kan man købe en dvd der kan afspille.. Copy film, Iso filer samt er kodefri

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 08-02-05 03:27

mener bare du skal kigge efter om den kan afspille div X CDer. så skulle den kunne tage brændte film.

PS. håber du så midt link sidste gang

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 08-02-05 08:57

Hvad mener du egentligt?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 08-02-05 08:58

Spørger du mig om det ?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 08-02-05 09:14

Bilka, aldi og fakta har tit dvd afspillere der koster 300-700
Den billige ende kan afspille dvd cdr(brændte skiver dvd´er o.l) mp3 Jpeg osv de lidt dyrere til omkring 500-700 kan afspille divx.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 08-02-05 09:14

PS
de billige dvd afspillere er kodefrie

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 08-02-05 10:11

Philips DVP720SA er glimrende til at afspille diverse formater, inkl. DivX, SVCD, osv. ISO-filer tvivler jeg dog stærkt på at nogen afspillere kan klare.
Den kan blandt andet købes i Tape Connection (http://tapeconnection.dk) for 1288 kr., og selv om den er lidt dyrere end dem der bliver solgt i supermarkederne, så er den alle pengene værd! Billede, lyd og indstillingsmuligheder er klart bedre end de billige. Den kan tilmed nemt gøres regionsfri ved at indtaste en kode.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-02-05 10:17

En playstation 2 kan klare iso... Så der må da være andre afspillere det kan gøre det samme... jeg vil kun have en fordi det skulle slide ret meget på playstation at afspille dvd'er

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-02-05 11:37

Sludder. Det slider ikke mere end at spille på PS'en. Men klart det er nemmest at have to adskilte apparater til opgaverne.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-02-05 11:42

3773.. Det er vi så uening om

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-02-05 11:50

Klart, så må jeg jo kende en del der har nedslidte PS'ere. Det bliver de kede af at høre!

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 08-02-05 11:50

Jeg har nu heller aldri hørt om det skulle slide på dvderne
Og kan ikke se hvorfor det skulle

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-02-05 11:57

http://www.tweakup.dk/forumnew/read/68905/

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/146118

http://www.pechorin.com/m/2002/01/29/PS2_problems-186470-34.html

Der er links hvor folk har de samme erfaringer.. Men tak fordi I giver jeres mening til kende uden at vide hvad I snakker om. Og om et emne uden for spøgsmålet

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-02-05 11:58

Brugte 3 min på at finde de links... kan finde "100" mere med samme syndspunkt og erfaringer hvis I vil have det

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-02-05 12:11

Jeg kan da også finde tre links der intet har med sagen at gøre (fuldstændig lige som dine links).

Faktuelt har Sony gennem tiderne haft problemer med nogle få lasertyper gennem tiderne, men det er en del år siden. En god ven (og radiomekaniker) afviser "slitage" som det rene og skære vås. Det er muligt den ikke vil spille ulkovlige piratkopier, men det er noget andet.

Læs på kassen når du køber dig en ny spille. Der står altid hvilke formater de kan æde.

Din påstand "jeg vil kun have en fordi det skulle slide ret meget på playstation at afspille dvd'er" køber jeg ikke.

Hvis du kan finde 100 påstande på dette rundt på nettet - sådan vupti, så forstår jeg ærlig talt ikke du gider spørge her på kandu. Slet ikke med vores begrænsede videnniveau!!!!!!

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-02-05 12:16

Du har vist gemt en ting mister vil komme med andet end google og gæt "min bare røv" Her kommer det...............................................................Det er ikke mit spøgsmål..

Hold dig væk fra mit spøgsmål tak.

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 08-02-05 12:21

Hej igen. Nu bliver jeg nysgerrig.
Luke2000, når du siger at den skal kunne afspille ISO-filer, hvad mener du så helt præcist?
ISO er jo bare en klump data, som sådan set kan indeholde hvad som helst - det være sig film (f. eks. VCD/SVCD), lyd, data-filer, spil, etc. Når du brænder en ISO-fil på computeren, så bliver den jo alligevel pakket ud (så fremt du beder den om at gøre det) og ligger som de enkelte filer der lå i pakken.
En video-fil består typisk af en fil i MPEG-format, så selvom den måske ligger gemt i en ISO-fil, så er den det jo ikke når den bliver brændt på CD. Og så kan den afspilles af de fleste afspillere.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-02-05 12:29

Ok ved ikke om den selv pakker det ud, når man brænder den som images.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-02-05 12:31

De video-filer er for det meste vob-filer

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 08-02-05 12:40

Hvis du bruger f. eks. Nero, eller et hvilket som helst andet brænder-program, der kan læse ISO-filer - og det kan de fleste - skal du bare vælge at åbne den pågældende fil i brænder-programmet, og så brænde løs. Så klarer brænderen resten, og du får en køreklar CD ud af det.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 08-02-05 13:23

Angående PS2 (ikke ps som ikke kan spille dvd´er), så ved alle at den ikke er lavet til at spille dvd´er som hovedformål. Det er jo en spillemaskine. Men den har den bonus at den også kan spille dvd´er. Men som Luke2000 rigtig nok siger, så har det den kedelige effekt at det slider på PS2´eren. Man kan risikere at den ikke kan spille nogen form for spil eller film. Dog skal der siges til 3773´s fordel at de fleste spil idag kommer altså som en DVD, ikke som de blå cd´er som blev brugt i starten af PS2´s karriere, så disse dvd-spil har også en negativ effekt på din ps2.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 08-02-05 15:08

Det er nu mere at den ikke bruger hukommelsen, når den afspiller dvd'er. laserhovedet er igang hele tiden. Hvor imod med spil indlæse den, det den skal bruge, hvorefter den "hviler".

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 08-02-05 16:40

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 09-02-05 09:29

Har du nogensinde spillet Grand theft auto : San andreas eller WWE smackdown vs raw..? alle de nyeste spil streamer direkte fra dvd´en og slider ufatteligt meget på laserhovedet. Den kører konstant selvom du ikke bevæger dig i spillet. Grunden er at ale de nyeste spil benytter sig af strem fra dvd´en, de henter oplysningerne løbende istedet for at gemme det i hukommelsen. Mange (rigtig mange) ps2 (specielt den nye slimline) er blevet ødelagt af de nyeste spil.

Ikke fordi ovenstående har noget med dit spørgsmål at gøre, ville bare lige informere dig om det.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 09-02-05 12:13

Spgm gik på film ,ikke på spil.Et spgm om en dvd afspiller der kan afspille iso ,copy osv,kræver da en nærmere forklaring,derfor to spgm om hvad der menes