/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kondensator der ikke kan skiftes ?!
Fra : luxenburger
Vist : 537 gange
150 point
Dato : 07-02-05 09:31

Jeg bøvler med en Ford GRanada-motor fra 1978, som jævnligt går ud, går ujævnt og til tider slet ikke vil starte. Da jeg så skiftede platiner, var problemet helt væk. Men kun en kort overgang, så var den der igen. Jeg formoder at det er en dårlig kondensator, som er skyld i for kraftig gnist og dermed ødelæggelse af platinerne.

Men - i min Haynes-håndbog står der sørme, at kondensatoren ikke kan skiftes - det skulle derimod være nødvendigt at skifte hele strømfordeleren. Det synes jeg lyder meget mærkeligt - kan det virkelig passe??

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 07-02-05 09:48

Ja, det lyder mærkeligt, kan du afmontere den, kan den vel også udskiftes, ellers prøv at kaste dine tanker på tændspolen, eller hav den i baghovedet, hvis ikke den med kondensatoren virker.
Er det V6 motoren,- så en dejlig motor.

Accepteret svar
Fra : fzb

Modtaget 150 point
Dato : 07-02-05 12:05

Hej ja det lyder meget mærkeligt jeg har i min tid som ford mekaniker skiftet masser af kondensatorer på Granadaer mv. og dit pproblem lyder unægteligtsomom det er kondensatoren. men et lille fif herfra. tjek platinerne igen er de blå på kontaktfladerne så ER der kondensatoren og så det bare af skifte den.
held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : luxenburger

Dato : 07-02-05 12:35

Tak for svaret fzb - jeg glæder mig til snart at have en løsning på det problem, som nu har drillet mig en del tid. Men jeg har en stak gamle strømfordelere jeg kan øve mig på først - jeg kunne heller ikke forstå at det skulle være nødvendigt at skifte hele møget.