/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik til festen - hvad koster det?
Fra : ruder4
Vist : 4456 gange
100 point
Dato : 06-02-05 21:56

Hej.

Ville lige høre, hvad I har af erfaringer med, hvad musik til en fest koster? Vi skal have bryllup til sommer og har hørt om et "band! bestående af 2 musiker. De skal spille fra kl 18 til kl ca 01-01.30. De skal have 10.000 for en aften. Syntes det er en smule dyrt, men er det det??? Hvad er Jeres erfaringer på dette område?

Når man går ind på diverse sider, hvor man kan booke musik, så står der nemlig aldrig, hvad det koster, men at man skal ringe og høre nærmere.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 06-02-05 22:06

Lad mig sige det på den måde, at hvis det er "lyst", så er det ikke unormalt. Så kunne man måske nævne at man ikke nødvendigvis kunne bruge en kvittering til andet end at tegne på bagside, og sådan en er jo dyr - hvis du forstår. OOooppss sådan noget skriver man vist ikke på kandu.dk...... men det kunne muligvis ændre prisen væsentligt, og så må du jo gå ud fra at de opgiver det alligevel, det er i hvert fald ikke dit problem

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-02-05 22:08

En solomusiker koster oftest 500 kr i timen.
Her ofrer du 333 kr. pr. mandetime - og får noget helt andet og måske bedre - alt efter smag og behag ?????

Vurder så selv hvad du får mest ud af.

En skam du ikke har offentliggjort din mailadresse, så havde jeg nok mailet dig et alternativ

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 06-02-05 22:16

Hej ruder 4.
Jeg håber,at det er nogle gode musikere,der tager 10.000 kr for en aften.
Jeg er også selv musiker og tager omkring 6000 kr for en aften. (for to musikere).
Snakker vi om Københavner området??. Er selv fra Jylland...
Hvis man forlanger 10.000 for en aften, så skal man være rimelig god og prof..
Jeg spiller selv live musik.... mange musiker spiller med midifiler og kan faktisk ikke spille ret meget selv!!
Så når moster karen har lavet en sang til Jer, så er det ikke sikkert at bandet har denne midifil!!?? haha
Det er ikke skide sjovt for dem som holder festen.
Håber at i for nogle kompetente musikere til jeres fest.

Hilsen Dodala.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 06-02-05 23:59

Det ser ud til at det koster 10.000 for 7, 5 timer. Jeg er enig i, at det må (eller snarere burde) være nogen ret proffessionelle musikere, der kan tage det beløb.

Jeg synes at en timeløn pr. mand kan ligge på 500,- forudsat at opstilling før 18.00 og oprydning efter 1.30 er indkluderet.

Sørg under alle omstændigheder for, at der er en klar aftale om, hvor længe det skal vare, hvad der skal betales for, og hvad der ikke skal betales for (og for jeres egen skyld så check ud, så vidt det er muligt, at de også er i stand til at levere et bidrag, der svarer til den fest I gerne vil holde)
Sure penge at skulle betale for noget, der viste sig at være en katastrofe.... (har jeg hørt mange sige)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-02-05 08:47

Rimelig heftig pris den der. Tror faktisk du nemt kunne finde en særdeles god trio til de penge. Muligvis kan du få et helt band. Ikke fordi jeg bryder mig særlig om dem, men mig bekendt koster f. eks wonnie band noget der ligner, og de møder 5 mand.

De der musikere, har de en hjemmeside????

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 07-02-05 08:47

Hej.
Min hustru og jeg havde sølvbryllup for et par år siden, og havde levende musik fra kl. 18.00 tol 01.00, og det gav vi 5000 kr. for. Så tiden taget i betragtning, syntes jeg bestemt ikke at det lyder urimeligt. Selvfølgelig hvis kvaliteten er i top, som det var i vores tilfælde. Men det ved man jo først bagefter. Man kan iøvrigt på www.underholdningsnettet.dk læse, og i nogle tilfælde høre, om "spillemænds" kunnen og gøren. Det var herigennem at vi fandt vores musiker. Hel og lykke med jeres søgen. Og held og lykke i fremtiden. Jeg håber at i får en fantastisk festdag.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-02-05 08:47

Hvor er vi henne i landet (hvis vi skulle have et forslag)

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 07-02-05 10:52

Hej igen.

Festen skal holdes på Pejsegaarden i Brædstrup. Jeg har lige snakket med booking firmaet og de siger at typisk så koster det 8500-9500 for 2 mand. Og fordi det er gennem et booking bureau, så kan man jo ikke selv kontakte musikerne og sige, at man ikke "behøver" kvittering. Og jeg vil jo gerne at det er noget ordenligt musik, for jeg er ikke interesseret i at folk siger "Fedt bryllup, god mad, men hold da kæft hvor var det nogle ringe musikere....."

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-02-05 11:43

Har du en mailadresse, jeg kan sende et forslag til?

Husk at sætte "@" i parentes, så kan der ikke søges på den.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 07-02-05 12:01

Hej igen.
Her er lige en adresse til vores føromtalte musiker. Det er Jan D. , og som du kan se optræder han også som duo. Og priserne er der ikke noget at sige til. Kvaliteten er absolut i top. Jeg kan varmt anbefale ham.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 07-02-05 12:02

Undskyld. Jeg glemte lige linket: http://www.festmusikformidling.dk/hvem_er_vi.htm
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-02-05 14:42

OK, mit forslag kunne klart være GLA Musik 40 50 24 80. Trio der kan det hele. Deres priser idag kender jeg ikke, men et gæt var at det lå i det leje. De er rigtig rigtig godt spillende og har været med de sidste 20 år. Torben Bådsgård, Landkrabberne suser også rundt med en duo. Det virker også rigtig rigtig godt. Hvis du er ligeglad med musik under spisningen kunne Kristian Klarvand fra Vejle være et hulens godt alternativ. Let Tæppelim endnu bedre, men det er nok lidt dyrere. Der er bunker af gode bands i Horsens og omegn.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-02-05 14:47
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-02-05 14:48

Old Spice gør det forresten også godt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-02-05 17:05

Broken Hearts - en duo: kr. 7.000,- - eller en enkelt musiker: 5.000,-, der kan det hele.

Suveræn til dinnermusik og kan spille til alle sange! Super til dans! Det rykker bare - og det er for alle aldre.

Jeg var til 70 års fødselsdag med mine forældre, alle var glade for musikken - selv jeg, som ellers er kræsen!

Bl.a. Great Balls Of Fire blev fyret af på bedste vis!

Kan varmt anbefales

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-02-05 17:05

Og prisen er med regning!

Hanne

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 07-02-05 17:06

Hej igen.

Tak for alle Jeres gode råd. Der er vist lige nogle stykker, jeg skal have kigget nærmere på.

Min mailadresse er smirnoff11(snabelA)myorange.dk

Hilsen Ruder4.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-02-05 11:59

En mulighed mere, kunne være ex-guitaristen fra Musicbacillen, Jens Trommeslager og en mere jeg ikke kan huske navnet på. Meget dæmpet diner + ok knald på under dansen. Kostede vist i omegnen af en 5000,- seddel Kan finde tlf nummeret, ifald du er interesseret!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 09:15

Fandt du nogen, ruder4?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 09:16

Kender du iøvrigt Pejsegaardens øgenavn?

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 15-02-05 09:22

Har ikke fundet nogen endnu, men leder stadig....

Nej kender ikke øgenavnet.

Hilsen Ruder4

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 09:29

Snavsegården!!! He he he.

Har du prøvet at ringe til GLA?

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 15-02-05 10:09

Nej det har jeg ikke.

Jeg er lige ved at finde ud af noget, måske med en anden... men hvis det ikke bliver til noget, så prøver jeg GLA. Men er de ikke bare monster dyre?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-05 10:16

Aner det ikke. Længe siden jeg har snakket med dem. Et gæt hedder dog at de ligger i den prisklasse du nævnede i starten. Og så vil jeg da helst have en trio som dem.
Det de laver hænger bestemt rigtig rigtig godt sammen. Og vokalarbejdet er aldeles ok. At de så samtidig mestrer at spille dæmpet diner, ikke at forglemme at de kan spille til alt hvad der måtte komme af sange er jo ikke så ringe. Iøvrigt har de også været brugt til revy-orkester en del gange, og det skal jeg hilse og sige ikke er nemt. De var med til BAS revyen og lagde også musik på mindst to Horsens Folkeblad revyer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-02-05 08:44

Jeg spørger lige den ene af dem, kommer tilbage!!!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-05 16:56

Tiden er åbenbart løbet fra mig

GLA vil komme til at koste jer 11 000,- komplet for sådan et arrangement. Men de er bestemt også rigtig rigtig OK.

Skal jeg høre på nogle af de andre?!?!?!?

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 17-02-05 17:12

Tak for svaret 3773.

Du har virkelig gjort et stort arbejde for at hjælpe mig. 11000 for GLA vil jeg lige huske på. Jeg har også hørt om de der GLA, men somsagt er jeg måske ved at finde nogle andre - nogle som Pejsegaarden kender lidt til, men det er ikke sikkert endnu, så jeg vil huske på GLA - troede faktisk ikke at de spillede mere.... Har de egenligt en hjemmeside??? Hvis du får tid, må du da godt undersøge hvad dem der fra musicbacillen koster.

Men altså mange tak for din hjælp - også for linkene til autostolene. Dem vil jeg se, om jeg kan bestille i England. De var vist lige lidt billigere end dem i Tyskland.

Hilsen Ruder 4

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-02-05 08:29

Lykke til ruder, snakker lige med en af vennerne der havde de "tre gamle" til at spille, de har nummeret og prisen fra dengang. Så får du en melding.

..og nej Gert Lars & Anders har ingen hjemmeside.