/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Power luftfilter
Fra : SNIPET
Vist : 581 gange
20 point
Dato : 06-02-05 00:15

Virker alle power luftfilter på alle knallerter og giver de nogle km/t

Hilsen Mig

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 06-02-05 00:51

De virker på alle knallerter, da de er udformet sådan at de giver så lidt luftmodstand som muligt, en anden ting er så at de ikke er det bedste for motoren, da de tit ikke fanger de helt små partikler som fint stov/sand mm, og dermed er med til at reducere motorens levetid.
Men mindre luftmodstand kan ikke stå alene, og skal altid følges op af en størrer dyse, for at bevare blandingsforholdet mellem luft/benzin. Kun hvis dysen er for stor i forvejen, og får knallerten til at 4-takte skal den selvfølgelig ikke ændres når der kommer Powerfilter på.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cloud

Dato : 07-02-05 08:42

hmm....nu skal jeg så lige spørge dumt hvor stor den så skal være når man sætter powerluftfilter på?og så vidt jeg ved virker alle powerluftfilter...skal bare en større dyse på....men du skal ikke spørge mig hvor stor den skal være...men palle har ellers ret,vil jeg sige.

Godkendelse af svar
Fra : SNIPET

Dato : 08-02-05 16:59

Tak for svaret pallebhansen.