/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
intertekstualitet i dregene fra angora?
Fra : rikke84
Vist : 1548 gange
280 point
Dato : 05-02-05 13:02

hvor ses intertekstualiteten i dfa serie. altså feks baunes brevkasse og cykelholdet. jeg ved at dokumentaren selvfølgelig kan citeres fra feks "farvel fedt" hvor man følger udviklingen i serein. men jeg ved ikke mere hvordan det skal kunne forklares. jeg er ved at lave en opgave om dregene og kunne godt bruge et par gode tips ;0)

Kommentar
Fra : rikke84

Dato : 07-02-05 11:52

PLEASE kom med et bitte svar.... ;0))))

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 09-02-05 09:50

Undskyld men hvad betyder "intertekstualitet"?

mvh
t

Kommentar
Fra : rikke84

Dato : 09-02-05 12:47

det betyder at de citerer et værk, en scene fra en film mm. landmandssønnerne har en masse scener med vi kender fra film... jeg kan bare ik finde ret mange, heller ikke i baunes brevkasse hmmm he!

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 14-02-05 14:32

Hej Rikke

Jeg tror du har overvurderet Drengene Fra Angora lidt...tror ikke de har lagt så meget vægt på at henvise til serie/filmscener, det er bare en masse braller...som er mega sjovt

Men måske...har bare ikke selv lagt mærke til det.

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : rikke84

Dato : 14-02-05 14:59

heeeeey mads..

joooo de har masser af det med i deres program. har nemli fundet ud af det nu. så det er nok godt nok... ;0) nu må vi håbe jeg får go karakter for opgaven ;0)

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 15-02-05 09:43

Ok super :)

Så er det mig der har undervurderet dem :)

Vi krydser fingre, for en god karakter!

Hej hej

Accepteret svar
Fra : donatello

Modtaget 280 point
Dato : 24-02-05 11:11

Hvis du stadig kan bruge noget, kan jeg fortælle dig at musikvideoen til "Baghjul" eller hvad den nu hedder, indeholder en reference til et albumcover fra Kraftwerk. Man Machine hedder albummet. De tre drenge står på et tidspunkt poserende på samme måde som Kraftwerk-drengene gør på det albumcover.

Se dette link: http://image.allmusic.com/00/amg/cov200/drc800/c856/c85648fys52.jpg

Godkendelse af svar
Fra : rikke84

Dato : 25-02-05 09:26

Tak for svaret donatello. og du har da fuldstændigret, ku ik huske hvor det var fra, den måde de var placeret på :0)