/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ALDI - Kortlæser til TV
Fra : Eyvind
Vist : 795 gange
50 point
Dato : 03-02-05 17:13

Jeg har købt en kortlæser til TV hos ALDI
Efter tilslutning til TV kommer bluetinum menuen tilsyne på TV-skærmen.
Der kan vælges:
Foto/film
Vælg kort..........den vil ikke genkende CF-korttypen med et billed optaget med Canon på filsystem FAT
Setup
Efter tilslutning til USB kabel på computer viser kortlæseren sig ikke (prøvet i både win 2000pro og XP pro)
Mine andre kortlæsere viser sig straks på computeren

Jeg har fået byttet denne kortlæser................men det er præcis det samme problem.

Så er mit spørgsmål - hvilken fejl laver jeg...............eller kan læseren ikke læse CF-kort formateret i FAT (normalt for foto)

Sådan har jeg skrevet til Bluetinum ................men det kan være der er nogen som kender problemet og måske ved hvordan det løses.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 03-02-05 17:33
Kommentar
Fra : olepost

Dato : 03-02-05 17:35
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-05 19:02

Det var et rigtig godt link olepost - men det er ikke en GSM-reader jeg har købt.

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 04-02-05 00:06

Hej Eyvind.
Nogle kortlæsere har problemer med store kort - Hvor mange mb/gb er dit CF kort på?

Det undre mig dig lidt at kortlæseren ikke bliver registreret i Windows. Du skulle nu have fået et "Flytbart drev".
Har du eventuelt kigge under Kontrolpanel/administration/computeradministration og herefter "diskhåndtering"? Her skulle kortlæseren meget gerne fremgå.
Hvis ikke vil jeg skyde på at den er defekt. SELVOM du allerede har fået det byttet én gang.

[Calle]

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-05 09:07

Jeg har prøvet med 32/64/128/1gb
Alle andre USB kortlæsere viser sig straks.
Det er afprøvet både med styresystem w2k og XP
Både på TV og på comp er fejlen den samme på den første og den anden (den byttede)
Begge læsere var nyindpakkede
Den viser sig ikke i diskhåndtering.

Accepteret svar
Fra : Calleman

Modtaget 50 point
Dato : 05-02-05 21:29

Det må være en sag for Medion.
Måske en fejl på modellen/sendingen??

[Calle]

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-05 20:22

Tak for svaret Calleman. Den har været til rep og tilbage igen...........virker ikke.
Nu er den ombyttet med rede penge...............uden problemer - herligt.
Men jeg havde nu glædet mig til at bruge den.