/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
totalopførelse af 1 sal
Fra : freddiemercury
Vist : 648 gange
200 point
Dato : 02-02-05 14:24

hejsa jeg har et alm paraselhus på 150 m2 i et plan med dertilpassende spær altså ikke de høje a spær
nu skal vi til at bygge 1 sal på det meste af huset. hvordan får man startet et så opfattende byggeri
vi regner selv med at kan isolere og sætte gipslofter op
er 300000 kr et passende bud på hvor det ca vil koste.
mvh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-02-05 14:38

Først og fremmest får man en tilladelse til udnyttelse af første sal.
Og der kræves tegninger af konstruktionen, med dimensioner på bjælker/spær/materialer i øvrigt så det opfylder bygningsreglementet.
Dernæst skal den gamle tagkonstruktion fjernes.
Og så skal du have fat i de håndværkere der skal stå for byggeriet.
Alt efter hvor meget forstand du selv har på det, kan de også være behjælpelig med hvilke spær o.s.v. du skal bruge.

Prisen kan jeg ikke lige sige så meget om.

mvh dova

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 02-02-05 14:54

Henvend dig til et tømrerfirma, (eller højst 3) drøft dine planer,evt. med firmaet som hovedentrprenør, og hvad du evt. selv vil stå for, - ud fra jeres samtale, kan firmaet så afgive tilbud, - alle firmaer skal have samme kreterier, - vælg så det tilbud som ser fornuftigst ud, (evt. billigst)hvis det er kreteriet. Lad det vindende firma indhente tilladelse ved kommunen, de ved hvilke knapper der skal trykkes på, også for at forkorte denne del af proceduren.
Hvis du kan få det hele lavet, fiks og færdig, for 300000, er min vurdering at det er billigt.
Bor du i et mindre samfund er det god skik, at den lokale bygmester er med i tilbudsgivningen.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 02-02-05 15:31

Har du styr på
* hvorledes indretningen af din nye etage skal være,
* hvor skal trappen placeres,
* skal der når du nu er igang laves ændringer på stueplan?
* hvordan skal huset se ud udefra (helhedsindtryk!)

http://www.arkitekthjaelpen.dk/ kan du for 4.500 kr. inkl. moms få en arkitekt (der er mange du kan vælge imellem) til at udarbejde et ideoplæg og samtidig give et overslag på hvad det vil koste!

Det er et godt udgangspunkt for den videre dialog med et tømmerfirma.

4.500 er mange penge, men sammenlignet med at bruge 300.000 er det bare en lille sum.

Accepteret svar
Fra : traeterrasser

Modtaget 200 point
Dato : 13-03-05 07:04

Hej freddie
Dine oplysninger er ikke fyldestgørende nok så jeg vil som en anden foreslå at du kontakter en tømrer - jeg er selv tømrer og vil da gerne hjælpe dig . hilsen www.traeterrasser.dk

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 13-03-05 10:49

Tak for svaret traeterrasser.