/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Begrænsninger på CPI Popcorn fra o4
Fra : Fuckfisse
Vist : 2305 gange
75 point
Dato : 30-01-05 21:41

hejsa! har købt mig en CPI Popcorn fra 04. den kører kanon når det nye forør ellers ik er stoppet.
men er der nogle der ved hvor mange begrænsninger der sidder i sådan en satan? og hvor de sidder?

MVH Daniel Fog

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-01-05 22:51

Man kan også fjerne ringen i varioen og sætte størrer dyse i karburatoren, og så fjerne ringen i varioen.
Der er vist også en plade foran karburatorens indsugning der begrænser luftindtaget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 01-02-05 13:40

så vidt jeg ved sidder der kun en ring ivarioen. og muligvis en ved koblingen?
hvad størrelse dyse? kan man købe en ny plade der ik begrænser luft intaget?

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 01-02-05 13:44

forresten girdetbedre optrækog mere på toppen? eller?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-02-05 17:31

Pladen fjernes helt da det kun er en begrænserplade der mindsker luftindtaget, så knallerten kun kører 30, derfor skal den bare væk, og ikke andet monteres. Den er sammen med indsugningspipen (som også giver lidt modstand og også bør fjernes) en ting der mindsker både optræk og topfart. (Men ikke særligt meget på en lovlig knallert)
Indsugningspipen sidder i luftfilteret:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=395476908&n=521218833&pn=521283394
Jeg er ikke klar over hvad dysestørrelsen er, men det må stå i instruktionsbogen, ellers må du ind og læse på den, du skal jo alligevel have den af. Men er det feks størrelse 50 så skal du have en med ca 6 numre størrer, altså en 56.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 02-02-05 17:16

TAK palle!

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 02-02-05 17:17

der skal heller ikke nogen ny pibe i vel?

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 02-02-05 17:28

hej palle! har kigget på "streg" tegningen over min kaburator. og kan ikke finde den plade:( kan du ik forklare hvor den sidder? ¨
på forhånd tak

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-02-05 18:50

Nej der skal ikke en anden pipe i indsugningen.
Hvis der ikke er en plade enten i luftfilteret, eller lige i mundingen af karburatoren (Den side der vender ud mod luftfilteret), så er der ingen begrænserplade på din "nye" model.
VH Palle Hansen