/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra LP til CD
Fra : SatinaB
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 28-01-05 16:57

Skal man bruge et specielt program, for at kunne kopiere LP'er over på computeren, for senere at kunne brænde cd'er af dem?

Venlig hilsen
SatinaB

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-05 17:38

Spørgsmålet har været grundingt behandlet flere gange her på Kandu. Se f.eks. denne tråd:

http://www.kandu.dk/dk/spg/8364

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-01-05 17:39

Hejsa

Overførelse af LP-Bånd-minidisk til cd

http://www.folketshus.dk/spillefolk/tips/audio-cd.pdf

Linket kræver dog, at du har Adobe Acrobat Reader installeret. Har du ikke det, kan den hentes gratis på

http://www.adobe.dk/products/acrobat/readstep.html

Overstående er lavet af kandubrugeren Clan/Søren

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-05 17:48

Så kan jeg da fortælle at jeg i aldi (kan sikkert også købes mange andre steder) købte et kabel der tillader overførsel af billede og lyd fra ALT hvad der har en hovedtelefon udgang eller anden lyd - billed udgang.
Til billed overførsel kræves selvfølgelig at maskinen er udstyret med tv-kort, men til lyd bruger jeg blot et program som Advanced MP3 Sound Recorder ( http://www.zealotsoft.net/ ) og en lydindgang på komputeren (der er flere muligheder)
Systemet virker fint ved kassettebånd - LPer og videobånd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-02-05 15:28

Hej igen SatinaB. Det er nu næsten en måned siden du stillede dit spørgsmål og fik nogle gode svar. Du burde nok overveje at lukke dit spørgsmål. Hvis du ikke ved hvordan man lukker et spørgsmål så er der en forklaring her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : SatinaB

Dato : 01-12-05 12:34

Tak for svaret arne.jakobsen.