/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Optag
Fra : RaB
Vist : 544 gange
20 point
Dato : 26-08-02 19:26

Hvorfor et program skal man bruge hvis jeg vil op tage noget med microfon på computer??? ud over det program der følger med lydkorte????

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-08-02 20:31

Hej RaB,

eh... start --> programmer --> tilbehør --> underholdning --> Lydoptager
det er windows egen program til at opage lyd fra en microfon med...

hvilket program følger med dit lydkort samt, hvilket lydkort har du?

er det også meningen at du ska' redigere i den optaget lyd bagefter?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 26-08-02 21:18

det virket godt nok... men den kan kun optag i 60 sek. Jeg skal bruge et program der kan optag meget længer.. kender du et program der kan det??

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-08-02 21:47

Hej RaB,

yup... der er bl.a. et freeware program med Dansk hjælp m.v. her... -->
http://audacity.sourceforge.net/

windows sektionen, hvor den ka' downloades... -->
http://audacity.sourceforge.net/windows.php?lang=da

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-08-02 10:13

Hej RaB,

har du fået afprøvet programmet?
og virker det efter hensigten?

ellers så tror jeg vi ska' ud og finde nogle shareware programmer...

med mindre der er fulgt nogle go'e lyd redigerings programmer med dit Lydkort...

hvilket Lydkort er det du har, samt hvilke programmer er der fulgt med?

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : deurell

Modtaget 20 point
Dato : 27-08-02 13:17

jeg kan bestemt anbefale Sound Forge, selv om jeg desværre ikke selv har den store erfaring med det.
Der er mange editeringsmuligheder, effekter, filtre og så videre.
Det handler selvfølgelig om hvorvidt du mangler en diktafon eller du vil optage f.eks. dig selv som sanger.

hilsen Deurell

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-09-02 14:20

Hej RaB,

har du fået det til at funke og løst dit problem... eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup