/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
pis
Fra : TeaO
Vist : 408 gange
50 point
Dato : 27-01-05 20:27

Hej igen...

Ville bare lige høre om, der er nogle der ved om alle han katte pisse inden for?????

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-01-05 20:36

Ja, hvis de ikke er kast. så kan de godt finde på at strinte.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 27-01-05 20:44

Og de kan også finde på det selv om de er kastereret, men det for det meste kun fordi katten er stresset. F. eks hvis der er flyttet en ny kat ind på dens territorium.
Mvh
Jspi

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-05 20:53

Hvis det er en indekat og der ikke kommer eller tidligere har været andre katte i huset, er det ikke sikkert den begynder at strinte på ting for at mærke sit territorium.

Men det bedste vil være at kastrere sådan en kat for at være på den sikre side.
Selvfølgelig kan den finde på det alligevel, men det er ikke så sandsynligt.

Og hvis den først er begyndt med det, er det næsten umuligt at vænne den af med igen.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 60 point
Dato : 27-01-05 20:59

Jeg går ud fra, når du skriver: "pisser indenfor" at du mener "strinter". - Nej, ikke alle ukastrede hankatter strinter. Det ligger lidt til generne. Jeg har haft 5 vertile hankatte en overgang, og heraf strintede én noget så forfærdeligt, de andre 4 var fri og nøjedes med at urinere i tissebakken. På nuværende tidspunkt har jeg 1 enkel hankat på 6 år, og han har aldrig strintet! En sidebemærkning er, at hunkatte også kan finde på at strinte. Jeg havde en hunkat som jeg beholdt efter min strintende hankat. Den pågældende datter af ham, strintede i ny og næ, da hun var ung mest når hun var i løbetid, men på sine gamle dage tog det hele overhånd, hun strintede over det hele. Heraf kan du aflede, det er lidt af et lotterispil og absolut arveligt.

Godkendelse af svar
Fra : TeaO

Dato : 27-01-05 21:04

Tak for svaret akle. Han har gjordt det 2 gange men tror at det var fordi at min veninde var der med hende´s nye født baby... Og så snakkede jeg ikke så meget med ham der... Men mange tak...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-01-05 21:34

Så er du heldig, TeaO.
Vores lille hunkat strinter på min samlever sommetider. Hun har gjort det 3-4 gange i løbet af de sidste mdr.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-01-05 11:41

Hej TeaO. Jeg har ikke "været i kandu" forumet i et par dage, så lidt forsinket: Selv tak!