/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Mine hjemmebrandte CD-er
Fra : ann1507
Vist : 254 gange
100 point
Dato : 27-01-05 19:10

Hej. - Jeg har et problem med de hjemmebrandte CD-er. Når de afspilles "hakker" de. Altså de springer frem og tilbage imellem to toner i en kort periode, hvorpå de spiller videre, men det gentages x-antal gange under afspillingen.

Jeg har fået en del forslag for af afhjælpe dette fænomen, men ingen af dem virker tilfredsstillende.

Hvad er der galt, og hvad kan der gøres?
Poul Erik

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-05 19:13

Har du prøvet dem i en anden CD afspiller.
oftest er det afspilleren der har problemer med at læse dem.
mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-01-05 19:15

Har du prøvet at brænde med lav hastighed.
Hvis du brænder fra CD til CD så prøv at brænde fra CD - HD - CD altså tage din CD-læser fra (begge kabler)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-01-05 19:16

Eller din CD-brænder er defekt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-05 19:44

rens laserhoved på din cd afspiller!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-05 19:48

Kunne også være en kopibeskyttet cd der har været originalmateriale.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-01-05 19:57

Hvis det, hvad du antyder, KUN er dine hjemmebrændte CD'ere der "hakker", er det ikke din afspiller der er noget galt med. Så må det være din CD-brænder. Kan du få fat på en CD brændt på én af dine venners brænder? Lyder den OK, så ER det din brænder der er syg i brænderhovedet. Om den kan renses, repareres eller skal udskiftes ved jeg ikke. Men det vil din forhandler kunne afsløre. JEg tror under alle omstændigheder at det være billigere at købe en ny og så selv installere den. Forhandlerne ved godt hvad de vil have for sådant noget.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-01-05 20:01

Jeg tilslutter mig emesens forslag - jeg har selv det samme problem med en lidt "følsom" brænder - det hjælper at skrue ned for hastigheden. Nogengange er jeg nødt til at skrue helt ned til 4x for at cd'erne virker.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve det før noget andet - det er jo en enkelt løsning.

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-01-05 21:02

Det kan nu sagtens være afspilleren, der er problemer med.

Min bilradio laver f.eks. samme nummer med hjemmebrændte, mens de købte ikke er noget problem.
Og min datters anlæg vil heller ikke spille hjemmebrændt, mens mit anlæg sagtens kan.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-01-05 14:41

Korrekt dova, nogle cd-værker er ikke glade for hjemmelavede plader. Skægt nok er det absolut ikke prisafhængigt om spillen vil eller ej. Har oplevet at en rimelig dyr bilradio, nægtede at spille alt hvad der var hjemmelavet, undtaget et bestemt fabrikat plader. Ydermere var det ikke ligegyldigt hvilken brænder der var brugt. Det skal siges at mine Sony'er og Denon'er og alle mulige andre afspillere spiste de hjemmelavede plader, bare ikke den i min bil. Inden man så siger: "Den var nok defekt", nej. Havde en snak med importøren som kendte "problemet". Åbenbart havde japserne koncentreret sig om at lave et drønende godt drev, der var vildt godt rystesikret. Samtidig var den ikke specielt følsom for fingre. Men spille hjemmelavede plader - det kunne den ikke.

Så PE, rens hoveder, prøv at brænde langsomt, prøv evt andre fabrikater plader, prøv anden brænder. Så kan du ligesom eliminere de enkelte muligheder.

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 28-01-05 15:25

det kan også godt være dine brænder cd'er der er noget skidt
prøv nogle andre

Godkendelse af svar
Fra : ann1507

Dato : 05-02-05 10:49

Tak for svaret dova.