/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
redigere DVD
Fra : lehnemann
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 27-01-05 16:50

På en DVD+RW har jeg to videoindslag, som jeg gerne vil have redigeret, fx. at kopiere det ene indslag over på en anden DVD. Hvordan kan jeg kende det ene indslag fra det andet. Filene på DVD har forskellige navne, men hvordan ser jeg hvad jeg vil redigere. Jeg har CloneDVD, NERO og DVD decrypter.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 27-01-05 17:43

jeg bruger pinacle studio version 9.. gratis demo kan fåes her.
http://www.pinnaclesys.com/displaydoc_n.asp?Product_id=1501&Langue_ID=7&do ctype=173&templ=10&division_id=&loc=doc173

det er ihvertefald let at arbejde med..

Junior

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-05 19:13

Her er også et lile program der klarer ærterne

http://www.doeasier.org/splitter/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-05 19:16

Bortset fra det klarer NERO det da ?????

Kommentar
Fra : lehnemann

Dato : 27-01-05 19:25

til refi: nero bruger jeg til cd redigering. det er dvd redigering som det knibedr lidt med at finde ud af med file og lign. at skille tingene ad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-05 19:37

Der er da ingen forskel om du vil redigere en cd eller en dvd - Nero kan da begge.

Eller er problemet at du har flere undertekster o.lign. du også vil have splittet?

Hvis du kører dvden gennem Nero kan du da klistre og klippe som du har lyst og i den sidste ende gemme filen i det format du nu måtte ønske.

Ellers er her programmer specielt til DVD http://www.ulead.com/

Kommentar
Fra : lehnemann

Dato : 28-01-05 09:25

Hvis jeg holder mig til NERO - hvordan gør jeg så helt konkret?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-05 11:31

Du bruger Nero Burning Rom.
Når vinduet lukker op overfører du bare DVD-videofilen til TS biblioteket.
Hvilken version af Nero bruger du, for den kan vel lave DVDer?

Kommentar
Fra : lehnemann

Dato : 28-01-05 12:53

til refi:
Nero 6 enterprise edition.
Og den kan lave DVD-er.
Men når jeg har overført filer til TS fra en DVD skive og vil tilføje filer fra en anden skive for senere at lave en samlet DVD med file, så går det galt, idet filene "hedder" det samme, så de sidste filer overskriver de første.
Håber, du forstår, det er lidt svært at forklare!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-05 14:24

Jeg havde forstået det sådan at du ville skille 2 film ad.

Nu snakker du om at sætte sammen !!!!!

Hvis du vil have 2 film på samme DVD og du kommer i konflikt med filnavnene, så må du enten omdøbe dem eller lægge dem i hvert sit bibliotek og lave en startmenu på DVDen så den ved hvilken film den skal vise.

Hvis du mere vil klippe og klistre er der andre programmer der er bedre til det formål - bl.a. Pinnacle

Kommentar
Fra : lehnemann

Dato : 28-01-05 16:32

til refi og andre.

Jeg har på min DVD-recorder indspillet 2 enkelt afsnit af Krøniken (8og9) på en DVD+RW (Disk I)
På en anden DVD+RW disk (Disk II) har jeg indspillet afs. 10.
Jeg vil gerne samle afsnit 9 og 10 på en anden disk (Disk III)
Derfor skal jeg have disk I delt, så jeg kun tager afsnit 9 herfra.
Efterfølgende skal jeg have fat på afsnit 10 på disk II.
Jeg forestiller mig, at jeg kan gemme først 9, senere 10 på harddisken og derefter brænde dem på en disk (disk III)
----

---
PS.: Hvis jeg lavede de samme manøvre ved hjælp af min DVD-afspiller og DVD-recorder var der ikke noget problem, idet jeg her har de visuelle symboler på skærmen for hvert afsnit på skærmen og kan blot sætte recorderen til at optage afsnittet via symbolet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-05 17:38

Så bør du også kunne overspille det hele til din harddisk og der få 3 filer ud af det (8-9-10)

Derefter kan du jo så blot brænde (sammensætte) dem i den rækkefølge du beslutter dig for.

Jeg misforstår muligvis dit problem, men som du beskriver det, kan jeg ikke SE problemet.

Hvis du har indspillet dem fra fjernsynet må der jo også være dannet filer for hvert afsnit.
Eller er det sådan at din optager altid bruger samme filnavn når du tager en ny DVD i brug, således at afsnit 9 og 10 hedder det samme?

Kommentar
Fra : lehnemann

Dato : 28-01-05 19:06

til refi:
Til dit spørgsmål: Ja, filene hedder det samme.

Iøvrigt tak for din support. Jeg er da vistnok kommet lidt videre, når du lige svarer mig på det sidste!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-05 20:18

Hvad hedder 8eren og hvad hedder 9-10eren ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-05 20:30

Du kunne evt. lave et experiment or optage 3 x 5 min af et eller andet ligegyldigt hvad.
Så må du kunne se hvad optageren kalder filerne.
De første 5 min må jo så hedde som afsnit 8 de næste som 9 og de sidste 5 min er så de navne du bruger til 10 - der jo nu hedder det samme som 8 hvis jeg har forstået dig rigtigt.

Godkendelse af svar
Fra : lehnemann

Dato : 28-01-05 21:02

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-05 21:07

selv tak - håber det virkede.