/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til vigtige punkter, ved at købe e~
Fra : Srithus
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 25-01-05 19:00

Jeg ved ikke så meget om en bil, derfor ville jeg gerne vide, hvad man skal specialt ligge mærke til, når man skal til og at købe en bil.

jeg skal have en alm person bil til 5000-3000, hvilke type biler skal man gå efter her?

tak.

Kommentar
Fra : Srithus

Dato : 25-01-05 19:06

ops jeg mener 5000-30000

Kommentar
Fra : janelt

Dato : 25-01-05 19:11

du skal lægge mærke til om der er eventuel rest-gæld. kig efter rust. fejl ved styretøjet evt.
og hvis der er en mulighed for det er det altid et plus at få bilen på en lift så du kan tjekke undervognen for eventuelle mangler og skavanker osv... biltype... jaa, det kan være så mange forskellige.. tjek de forskellige hjemmesider som handler med brugte biler...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-05 19:19

Tjek for restgæld.
Om hvornår bilen sidst er synet.
Rust, styretøj, bremser, støddæmpere.
Motor, spilder den olie.
Ryger den ad H... til.
Om den ser nogenlunde ren og velholdt ud over alt.

Hvis du ikke har så meget forstand på det, så prøv at få en med til at hjælpe dig med at kigge den efter.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-05 19:27
Kommentar
Fra : Srithus

Dato : 25-01-05 20:29

tak til alle, ans tak for siderne, hvilken nogle mærker er det bedste, når det handler om brugte biler?

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 25-01-05 23:02

Har hørt, at det er bedst at gå efter toyota, da de holder rigtigt godt.

Hvor VW er en kvali-bil, der holder godt, men desværre også dyr brugt, så holder toyota godt og er stadig til at betale på det brugte marked.

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-05 23:21

Ja, Toyota lyder som et fint foreslag, evt. en Carina II. Stærk og populær model.
Det er meget vigtigt at du får lov til at tage en længere køretur i bilen, så den bliver driftvarm og du har tid til at teste styretøj og bremser.
Kig efter om bilen er ren indeni, altså rimelig velholdt. Så er bilen som regel også vedligeholdt nogenlunde.
En service bog er også god at se efter, så man kan se om olie skift er overholdt, og tandremmen er skiftet når den skulle, og om den snart skal igen.
Det skal jo gøres en gang i mellem, og kan godt koste lidt.
Du skulle vel ikke bo i MidtJylland, så kender jeg en forhandler jeg kan foreslå. Han køber biler ved andre forhandlere, og sælger dem videre billigt med en lille fortjeneste.
Han gør ikke meget ved dem. Nogle syner han dog, men der stiger prisen også lidt.
Sidst jeg var forbi ham, havde han 3 nysynede til omkring 10000. Det var alle biler fra 80'erne, men alligevel.

Godkendelse af svar
Fra : Srithus

Dato : 28-01-05 16:11

Tak for svaret PrivateDK.